Design by: Josefin

jag har fått en award!

 
 
Hur fungerar awarden? Här är reglerna:
 
-Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
-Skriv 11 random fakta om dig själv.
-Svara på dom 11 frågorna du fått i awarden.
-Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
-Skriv 11 frågor åt dom du nominerar.
 
Tack fina Tove för awarden! Vad kul!
 
- Jag skulle åkt till Mexiko den här hösten som utbytesstudent, men ångrade mig och stannade hemma.
- Jag representerade Södermanlands distriktslag i fotboll i Cup Kommunal när jag var 16 år.
- Jag har flugit Sydney - Stockholm ensam med mellanlandning i Bangkok och London. Det tog tusen år.
- Jag har inga kusiner.
- Jag kom in på min utbildning tack vare att jag fått 1,4 på högskoleprovet.
- Jag lagar himla god lasagne.
- Jag åker till Thailand den 19/12, det är min tredje solsemester det här året. (Hoppas frekvensen fortsätter så...)
- Jag älskar Gossip Girl.
- Jag borde sluta dricka Redbull.
- Jag älskar chips, men är inte lika förtjust i godis.
- Jag har inte speciellt stor umgängeskrets. Den har minskat genom åren.
 
Frågorna jag fick:
 
- Hur anser du dig själv vara som person?
Snäll, ärlig, streetsmart, omtänksam, envis, ibland inte så självsäker, blyg i nya grupperingar.
 
- Vad är din högsta önskan?
Att alla jag tycker om får vara friska och krya. Lite mer ytligt så önskar jag att jag får möjlighet att resa väldigt mycket i framtiden.
 
- Finns det något som du verkligen ångrar här i livet?
Nej, inget jag skulle vilja ha ogjort.
 
- Vad är det finaste någon har gjort för dig?
Några av mina närmsta vänner gav mig det finaste och bästa peppet när jag mådde som sämst och fick mig att ta helt rätt beslut i en fråga som var väldigt stor för mig just då. Det var inget dom gjorde medvetet eller ens visste om, men det tyder bara på att dom är sanna vänner som tycker om mig och vill mitt allra bästa. Det är SÅ fint, tycker jag.
 
- Nämn dina tre favoritbloggar.
Stora bloggar jag läser varje dag: Blondinbella, Hannah Graaf och Michaela Forni.
Vanligtvis gillar jag SanneAlexandra också, men hon pysslar med så mycket annat nu att jag tycker hon uppdaterar för sällan.
 
- Om du fick vara en valfri färg, vilken skulle det vara & varför?
Jag har verkligen snöat in på puderrosa. En dov färg, men ändå en färg och inte mainstream som svart/vitt/grått/beige. Puderrosa skulle få mig att synas i mängden utan att sticka ut för mycket. Det är inte jag.
 
- Vad gör du när ingen ser?
Pruttar, haha. Så snarare när ingen hör. Haha.
 
 
- Vad lägger du mest pengar på?
Förutom resor, som såklart drar iväg, så är det mat. Borde handla mer sällan alltså.
 
- Om du fick ändra på något med/hos dig själv, vad skulle det vara då?
Personlighetsmässigt skulle jag vilja bli mer självsäker och lita på att jag är duktig på saker och ting, till exempel i skolan. Där är jag nervös för att andra också är bra, så jag blir nervös för att redovisa muntligt ta mycker plats i en grupp med nya människor. Inte bra.
Utseendemässigt är väl mitt stora komplex att jag har så dålig hy. Ska byta p-piller och se om det hjälper. Har inte riktigt tänkt på att det kan vara boven.
 
- Vilken person var du i skolan?
Jag har varit så himla olika beroende på vilken skoltid det varit. I låg- och mellanstadiet var jag väldigt bossig, men uppfattade mig inte direkt som elak. Men jag och mina föräldrar blev kallade till extra utvecklingssamtal med min lärare för att dom andra tjejerna i klassen hade klagat/varit ledsna för att jag bestämde för mycket. Charmig tjej...
I högstadiet flöt jag nog bara med väldigt mycket och sen i gymnasiet hittade jag mitt fina järngäng med underbara vänner som står mig väldigt nära idag också.
Nu på högskolan sticker jag inte ut på något vis, vilket jag på ett sätt ser som en nackdel. Önskar att jag hade trivts med att ta för mig mer, men det gör jag inte. Jag har mina närmsta vänner och vi gör bra ifrån oss. Jag har medelbetyg och det visar sig ganska tydligt att jag har sämre betyg i mattekurser, som jag har svårt för, och högre betyg i kurser där man får tänka själv och argumentera.
 
- Hur ser ditt liv ut om 5 år tror du?
Om 5 år hoppas jag att jag har barn och ett jobb som jag trivs fantastiskt bra med, gärna att jag till och med tagit nåt litet kliv på karriärstegen. Om inte våra jobb tar oss någon annanstans tror jag att jag, Marcus och vår lilla familj bor i hus i Katrineholm och att vi som bäst planerar för poolen vi sparat ihop till.
 

 
 
 
Och mina frågor till Er är:
 
- Vem är din bästa vän och hur träffades ni?
- Vad skulle du göra om du vann 1 miljon kronor?
- Vilket är ditt drömjobb (både typ av yrke och för vilket företag)?
- Vilken är din favoritdrink?
- Om du skulle bo i ett annat land, vilket skulle det då vara och varför?
- Beskriv din drömsemester.
- Vad är du mest stolt med hos dig själv som person?
- Berätta om ett roligt minne från din barndom.
- Vilken är den bästa present/julklapp du givit bort och fått?
- Hur ska du fira jul?
- Vilken är din största last?

Kommentarer
Postat av: Jennifer - på äventyr i Indien

Vad kul Sara, ska svara senare idag!! Tack :)

2013-11-22 @ 05:56:37
URL: http://jennifersandstrom.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback