Design by: Josefin

It's much too late to save myself from falling

Det finns verkligen texter och strofer som man fullkomligt faller för. Iallafall så gör jag det. Ord som är omöjliga att inte tycka om. Jag kanske är sentimental, men vissa rader älskar jag bara.
Men sen betyder inte det här att texten måste vara fin, med fina ord. En mening kan ha en personlig betydelse, en betydelse som man väljer att tolka själv. När man känner någonting för en text så blir den vacker.

Hallå igen,
Hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn regnat bort?
Det var längesen, jag borde ringt, men å ringa nu känns lite fånigt å kort.
Jag är i Oslo med ditt ex, men det är inget mellan oss
vi bara lallar runt på Karl-Johan, och jag behövde komma loss.

Elden. Jag bara älskar den. Jag kan inte rå för det. Tomma ord som inte betyder ett skit. Men man kan älska det också.

Hur ska jag gå hem när allt är såhär?
Jag vet du kommer att se på mig sådär
Du sa du behövde tid, och du hade tid
Det finaste nånsin. Jag kan inte låta bli att bara älska det här. Du hade tid. Det vackraste jag vet.

Okej, nu är Lars Winnerbäck otroligt inblandad i det här, och det var kanske inte så det var meningen att bli. Jag tänkte eventuellt komma med någon bra poäng. I meningslösa inlägg är det alltid bra med en poäng. Ett slut med knorr så att alla (eller i vart fall dom flesta..) inser att det inte var så meningslöst som man först trodde.
Jag menar bara att precis som att man kan älska en text för något speciellt - Det spelar ingen roll om det är tomma ord eller verkligen vackert - Likadant ska man se och våga älska människor. Alla kan inte älska alla. Allt är individuellt och vi fastnar för olika saker. Ibland händer det dock att man fastnar för samma sak eller person som någon annan. Ajaj, ett problem uppstår. Men ingenting är värre än att det inte kan lösas.
 Man måste också våga stå för att man tycker om någon. Det är mycket viktigt. Strunta bara i vad alla andra tycker. Det är det jag varit lite dålig på förut. Att inte våga stå för att; den här människan tycker jag faktiskt om! Istället förlorar jag den, i rädsla att personen inte ska vara lika omtyckt hos dom som redan är viktiga för mig.

Äh, det blev ingen bra poäng. Bara lite tjaffs. Ta åt er av det som känns bra. Alla behöver ju inte tycka som jag. Och tur är väl det.


Jag är hög nu sen den dagen när du kom
Ja, jag är hög nu och kan inte somna om
Och jag undrar om jag nånsin ska nyktra till nån gång
Med dig, med dig, med dig

Det sägs att kärlek lovart stort men håller tunt
Du kan kalla det förnuft men aldrig sunt
Det är sagt av nån stackare som aldrig ramlat runt
Med dig, med dig, med dig
Det där älskar jag också.




Kommentarer
Postat av: Anonym

& den sista gillar ju jag också.

2006-08-01 @ 23:31:55

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback