Design by: Josefin

let us die young

Nu är jag back in town. Känns både skönt och tråkigt. När man är i stora städer sådär så blir det så att jag känner mig hemma. Jag är nog en storstadsmänniska. Även fast jag kanske inte skulle vilja bo i en sådär stor stad. Men jag trivs som fisken i vattnet. London, Paris, Venedig, Barcelona. Även Stockholm och Göteborg, som dock inte kan mätas med föregående storstäder. ;) Men jag älskar det. Vet inte vad nästa storstadsbesök kan tänkas bli. Äh, det blir Stockholm på måndag. Det får duga. Plånboken behöver tömmas ytterligare lite.

Aja, åter till London. Fantastisk stad, men med oerhörda kontraster. I utkanten av stan ser det ut som grov fattigdom. Ålderdomliga höghus som ser obebodda ut, trots att det bor folk där. Vi bodde centralt. Ett stenkast från Hyde Park, som för övrigt är enorm. Vi bodde i Bayswater, granne med Notting Hill. :) Vi har ätit kanongod mat (tror jag iaf, har haft jordens förkylning). Grekiskt, kinesiskt och italienskt. Kanon, med andra ord. Första dagen blev det dock Pizza Hut. Haha. Men det gillar vi ju. Right, Flisan? :)
I torsdags när vi kom så installerade vi oss bara på hotellet för att sedan gå en promenad i Hyde Park i det fina höstvädret. :) Kom fram på Kensington High Street och tittade i ett par affärer innan vi blev hungriga.
Fredagen tillbringades ute på Londons gator och i tunnelbanan. Nu skulle vi titta på massa kända byggnader och shit. Storm och regn utanför nån stor kyrka, som avlöstes av mycket vackert väder när vi var och tittade på Tower of London. Lunch i solen var trevligt. Big Ben stod också på programmet, precis som Trafalgar Square. Fredagkvällen tillbringades på Domino Theatre. Där vankades det musikal i form av We will rock you. GRYMT BRA! En svensk vanlig kille från Norrköping hade huvudrollen. Han heter Peter och sjöng som en gud! Det gjorde dom alla. Fuck så bra det var. :) Jag älskar Bohemian Rhapsody.

Jajaja, lördagen var shoppingdagen. Harrods och Oxford Street besöktes, till min stora förtjusning. En Versace-kappa för 70 000kr? Nej tack. Haha, men fint var det inne på Harrods iaf. Lördagen var dock shoppingdagen för Londons befolkning, vilket resulterade i att halva Londons befolkning befann sig inne på TopShop. Jag har aldrig sett så mycket folk i hela mitt liv. Panik i värmen och folkmassorna. Detta gjorde att jag faktiskt inte köpte typ någonting denna shoppingdag. Shoppingen kom senare.

På söndagen tittade vi på Buckingham Palace där drottningen bor. :) Changing of the guards, vilket var tufft. :) Sen kommer jag faktiskt inte ihåg var vi tog vägen. Jo, det blev lite shopping. Det var den här dagen det mesta inhandlades.

Picadilly Circus och Madame Tussauds stod på programmet igår. Jävligt tufft med vaxdockorna. Jag minglade med Madonna och Brad Pitt. Inte illa. David Beckham var sjukt snygg och Angelina Jolie sjukt lik. Haha. :) Det var dom alla.

Jaa, igårkväll åkte vi hem. London är en fantastisk stad. Men jag älskar Barcelona. Och Paris. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback