Design by: Josefin

cry me a river

Jag blev nyss fruktansvärt upprörd, arg och ledsen. Jag satt och läste dödsannonserna i Svenska Dagbladet. Ja, jag gör sånt. Dödsannonser, folk som har gift sig och hus/lägenheter till salu. Sånt läser jag. Haha. Nåväl, åter till dödsannonserna jag reagerade kraftigt på. Tilda, tre år och hennes mormor har dött. Samma dag, så det är förmodligen en bilolycka eller liknande. Och Tildas mamma hade satt in en jättestor fin dödsannons med datum för begravning och allt. Ja, jag satt och grinade när jag läste den. Och jag reagerade faktiskt lite på att inte pappan stod med i annonsen. Men det fick jag snabbt ett svar på, eftersom han hade satt in en egen annons för lilla Tilda, där hans släkt stod med, och givetvis pappans nya tjej.

Det som egentligen är upprörande är att mamman har styrt upp begravning och grejer. 18 januari i den och den kyrkan med minnesstund efter och grejer. Wonderful. Pappan däremot, har tydligen inget med begravningen att göra, utan han har kirrat en egen minnesstund ett helt annat datum.

Gah, det var svårt att förklara. Men fan, om ens dotter har dött kanske man kan bete sig som vuxna människor?! Eller det kanske är det folk inte kan. Jag blir så himla sur. Väx upp! Och om det är för en enda saks skull man kan vara sams och göra något tillsammans är det väl om ens gemensamma barn dör? Jag blir galen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback