Design by: Josefin

if you stand by me

2007

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det gör man nog varje år. Men ja, jag har ett antal grejer som jag vet att jag gjorde för första gången.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror faktiskt inte att jag hade något nyårslöfte. Brukar inte vara någon expert på det där.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Hmm, tror faktiskt inte det. Men Jossan får ju barn i år! Det har vi väntat på!

4. Dog någon som stod dig nära?
Jaa, 9 december dog farfar.

5. Vilka länder besökte du?
Bara ett, Grekland. Det var dock inte fy skam! Eller ja, jag har varit en del i Sverige också..

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?!
Jag är nog trög, men jag förstår inte frågan? Något som hände 2007 eller som inte hände? Äh, vafan. Det där känns inte relevant.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Maaaah, 16-19 juli. GBG ftw!
16-23 augusti. Kretaaaa, det var galet!
Hörde jag körkort 16 oktober?!

8. Vad var din största framgång 2007?
Äh, ingen aning. Gillar DM-guldet skarpt. Kan dock inte påstå att det bara var min förtjänst direkt. Haha.

9. Största misstaget?
Känns inte som att jag har gjort några gigantiska misstag direkt. Men som vanligt så kunde jag väl ha pluggat mer. Men det är inget jag har hunnit ångra än. Eller fan, om det är ett misstag att få blodtrycksfall och till följd av det svimma och slå sönder ansiktet, så ja, då har jag begått ett misstag.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Precis som jag beskrev ovan så jaa, ansiktet var väl inte i sitt bästa skick under sportlovet. Dessutom fuckade jag upp knät (22 november 2006), men hade ont fram till typ maj 2007. Operation 22 mars som inte gav ett skit. Älskar't.

11. Bästa köpet?
Jag älskar ny mobil. Haha.
Köpte dessutom en grå kappa som jag älskar!
Räknas resan till Kreta?

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Antar att det är resor, kläder och alkohol. Som för typ alla andra. Haha.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Den här sommaren och hösten har jag mått bättre än på flera år, vilket känns underbart. Men jag ska ändå nämna ett antal höjdpunkter: Jag fyllde 18 år, jag tog körkort, jag träffade Marcus, jag drog med mig underbaraste gängen till Kreta, Göteborg och Sälen. Love it!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Giftig och The way I are - Kreta
Umbrella - Bara för att den spelades hela jävla tiden. Haha.
Kokobom (vet inte ens hur skiten stavas) - Bara för att det är Sälen-låten number one!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mycket mycket gladare!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Badat! Jag älskar att bada. Men vad var det för jävla skitsommar? Tack för Kreta!
Dessutom önskar jag att jag hade umgåtts lite mer med det, så kallade, GBG-gänget. Känns som jag har kommit ifrån dom underbaringarna lite. Ändring på den!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ingenting, I guess.

18. Hur tillbringade du julen?
Om det bara är julafton vi snacka så var det med mamma, pappa, Malin, Erik och mormor här i nya huset. Och ja, tomten kom i år också!
På juldagen var Marcus här och myste hela dagen. Love it.

19. Blev du kär i år?
Yesbox!

20. Hur många one night stands?
Den här frågan har jag verkligen funderat över varje gång jag läst den här listan i andra bloggar. Är den relevant över huvud taget?

21. Favoritprogram på TV?
Andra Avenyn. Fan, jag tittar aldrig på tv.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata är ju ett väldigt starkt ord. Haha.

23. Bästa boken du läste i år?
Snabba Cash - Jens Lapidus

24. Största musikaliska upptäckten?
Jaani. Har haft ytterligare en period med Queen-feber, men det är ju ingen ny upptäckt.

25. Något du önskade dig och fick?
Beror väl på hur man ser det. Jag brukar ofta få det jag vill ha, så jag önskade mig väl inget speciellt sådär. Jag ville ju ha ny mobil, men det var ju för att den andra skiten gick sönder. Jag ville ha körkort, men det kirrade jag ju på egen hand, dock betalade jag ju inte. Sen fick jag hela Sälenresan, vilket var bra eftersom jag inte haft råd annars. Jag fick också ett välbehövligt sommarjobb. Men var fan tog mina 25000 vägen?!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Haha, javars. En bil.

27. Årets bästa film?
Äum, jag vet faktiskt inte.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
När den 26:e övergick i födelsedag stod jag i kön till Barbros och blev firad med sång och hurranden, det var trevligt. Sen dansade jag, sen sov jag. Dagen fortsatte sedan med besök, fika och grejer innan det bar av till Boe där vi hade styrt lite tacos och liknande. Mysfirande stod på programmet innan det bar av till Duve för att titta på Juniornatta.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jaa, jag skulle varit bra i mitt dumma högerknä så att jag kunde tränat ordentligt och då skulle jag varit jättebra på fotboll, precis som det borde vara!

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
En del frågor är så himla konstiga, och så tar skiten aslång tid att fylla i. Nästa år skriver jag minsann en riktig årskrönika! Min stil har varit rätt vanlig. Taaack för att man fick ha klänning på sig så ofta man ville!

31. Vad fick dig att må bra?
Mina underbara vänner och alla galna upptåg vi varit ute på!

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Äh, jag vet faktiskt inte.

33. Vem saknade du?
Jag har haft stunder då jag saknat Mikaela de Verdier massooor!
Annars har jag saknat människor som jag normalt träffar ofta, men varit borta från ett tag. Typ.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Marcuuus. Han var inte jätteny. Men lite.
Inga personer var direkt nya, men jag har umgåtts mer med Cilla och Ellens Vingåkersgäng. Love them!

Är det redan slut? Skämt å sido, det var sannerligen på tiden! Nu ska jag slänga mig i soffan. Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: mikaela

du är inte ensam om att ha haft sånt där saknastunder..

2008-01-09 @ 19:52:16

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback