Design by: Josefin

jag är lat

Jag sitter verkligen bara här och väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket för att jag ska kunna åka iväg till jobbet. Anledningen till att jag bara sitter och väntar är inte främst att det ska bli skönt att få jobba lite, utan att jag inte vill ta tag i min företagsekonomi. Jag ska skriva två olika analyser på företag och jag har massa bra idéer, men det tar emot att börja. Fattar inte varför. Jag som planerar att bli klar med hela kursen innan resan och borde lägga på ett kol. Men det skiter väl jag i!

Istället tänkte jag äta lite lunch, det fanns nämligen ett par intressanta matlådor i frysen och sen vore det kanske idé att sminka sig lite. Dom måste ju känna igen mig på jobbet! Skämt å sido, men man känner sig ju faktiskt mycket fräschare om man sminkar sig lite. Annars har jag faktiskt gjort väldigt stora framsteg vad gäller att gå utan smink. Är väldigt nöjd med det.

För övrigt blir det skönt att smygstarta med ett par sköna arbetspass såhär när jag varit sjuk. 16-20 ikväll och världens skönaste 7.45-14 imorgon. Det är så underbart skönt att sluta klockan två. Det gör jag aldrig. Kanske 1% av gångerna jag jobbar. Haha. Det där var inte så vetenskapligt uträknat kanske, men ni fattar. Det går inte att beskriva hur skönt det är att gå hem en timme tidigare än man brukar. Asskönt, helt enkelt.

Nej, nu ska jag ta tag i det där som jag berättade om förut. Inte plugget alltså, utan lunch och smink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback