Design by: Josefin

vore tacksam för er hjälp

Nu har jag påbörjat min SWOT-analys som lägligt nog handlar om ICA Kvantum här i Katrineholm, det vill säga mitt jobb. För er som inte är så hemma på företagsekonomi står SWOT för motsvarande Styrkor, Svagheter, Möjligheter och Hot, fast på engelska då. När jag satte mig och skulle börja göra en sån här analys på min egen arbetsplats insåg jag snabbt att det absolut enklaste är att beskriva företagets och butikens styrkor. Så måste det väl vara när man gillar sitt jobb? I och för sig kanske en del av poängen är att jag ska försöka vara lite objektiv. Jag får helt enkelt fråga andra runt omkring mig om dom har några tips.

Vad tycker ni läsare om ICA Kvantum i Katrineholm? Vad har vi för styrkor, svagheter, möjligheter och hot? Jag har kommit en bra bit på vägen, men jag vore väldigt tacksam om ni ville skriva en liten rad bland kommentarerna och tipsa. Om ni handlat där någon gång har ni säkert någon form av uppfattning. Positiv eller negativ spelar ingen roll. Det går fint att vara anonym också såklart!

Kommentarer
Postat av: sofie

Jag har ju gjort en SWOT på Katrineholm som stad en gång.

Jag skulle väl vilja säga ett av Kvantums hot kan ju vara finanskrisen eftersom de ändå är kända för att vara lite dyrare och det är ju lätt att spara lite pengar och handla på typ Willys eller Lidl.

Svagheter tycker jag är svåra att hitta. Love Kvantum. Ditt går man när man vill må bra fan.

2009-12-03 @ 20:38:35
URL: http://sofiep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback