Design by: Josefin

how he thrills me

Igår var jag och tittade på ishockey. Främst för att det var enda tillfället den här säsongen jag inte jobbade när Marcus hade match. I och för sig jobbade jag faktiskt till 19 igår, men matchen började inte förrän 19.30. Med andra ord passade det fint. KH vann matchen och det var ju bra. Annars var det inte så himla mycket som var skoj. Saltsjöbaden tappade tålamodet, vilket bidrog till en del bråk, slag och farliga smällar. Matchen innehöll ett antal matchstraff på grund av att folk faktiskt inte kan behärska sig. Jag blir så trött på hockey i vissa fall. Man behöver ju inte begära att jag ska förstå det här med att slåss, men jag gör mitt bästa för att iallafall vara intresserad av sporten.

Idag är det sista dagen innan helgen. Det är min sista dag på näst sista veckan hos Sigrid. Det som ska bli skönt med att sluta ta hand om henne är väl egentligen att gå upp tidigt på morgonen. Annars är det inga större problem. Imorse var jag tröttare än på länge. Som tur var kunde pappa köra mig så jag slapp ta bussen. Jag kunde alltså sova 40 minuter längre än vad jag kunnat annars. Men vad gör det när man ändå måste gå upp kvart i 8? Definitivt inte min favorittid på dygnet.
Idag ska vi äta korv och jag tror nog det blir pasta till det. Alternativet är potatis, men jag är inte säker på att korv och potatis är min favoriträtt. Hur som helst, 14.30 slutar jag här och då bär det genast av mot Kvantum. 15-19 ska klaras av och sen består kvällen av att ta det lugnt så mycket jag bara orkar. Ska nog faktiskt lägga mig i soffan och inte lyfta ett finger. Jo, nåt blogginlägg ska jag nog lyckas åstadkomma. Vad skönt det ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback