Design by: Josefin

i'm still a rock star

I'm back on track! Jag skyller faktiskt detta uteblivna bloggande på sjukdom. Det kanske inte är okej för en äkta proffsbloggare, men för en vanlig dödlig tycker jag det är en alldeles rimlig ursäkt. Min förkylning börjar med andra ord arta sig. Jag är i och för sig väldigt snorig fortfarande, men nu biter iallafall min bästa vän, nässprayen. Ont i halsen har jag också, men det är överkomligt. Åter till mitt nässpraysberoende. Igår var jag faktiskt på apoteket för att köpa ny saltlösning. Det är alltså nässpray som inte är beroendeframkallande och som man kan använda hur många gånger per dag som helst året om. Perfekt för mig! Skulle även köpa såna här dyra, effektiva(?) halstabletter som dom gör reklam för på tv. Jag plockade med andra ord på mig både dittan och dattan. Jag försökte dock sansa mig för jag visste att pengarna började sina på kontot. Jag trodde på runt  150 kronor och det räckte väl till det jag plockat på mig. Osäker ställde jag mig iallafall i kön. "Medges ej" Nähe, jag tar väl bara nässprayen då. "Medges ej" Nähe, jag skiter i det här och går och gör ett kontoutdrag. 32 kronor. Med två veckor kvar till lön. Jättebra jobbat, Sara.

Nu sitter jag ensam hemma hos Marcus och kelar lite med mardrömskatten Majsan. Jag ska synda och föra över pengar från sparkontot till lönekontot, sen ska jag åka hem och äta något riktigt gott till lunch. Thai kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback