Design by: Josefin

ett litet misslyckande

Idag har jag misslyckats rejält med det där att hålla igen på småätandet. Det är småätandet som är mitt största problem, för jag har börjat träna, äter mindre portioner med mer grönsaker istället för "annan" mat. Kanon! Jag känner ju att det går åt rätt håll och jag har faktiskt gått ner drygt ett kilo. Inte jättemycket kanske, men det är faktiskt en liten kick att se resultat när man försöker. Jag ska faktiskt inte påstå att jag offrat speciellt mycket, för jag har misskött mig lite grann den senaste tiden. Jag har ätit onödigt smågodis, ibland tagit en extra liten portion bara för att det var gott och självklart skulle jag kunna ge mig ut och gå promenader varenda dag. Jag känner dock inte för att gå ut i höstrusket, även om det skulle göra nytta. Men det här är ändå ett aktivt val jag gjort, och innan jag blev sjuk hade jag kommit igång ordentligt och har tränat absolut minst tre gånger i veckan under en hyffsat lång tid, och det är något jag planerar att fortsätta med.

Uuuusch, nu babblar jag för mycket. Egentligen har jag bara skrivit allt det här för att peppa mig själv lite. Jag gör helt enkelt en liten lista på allt positivt jag faktiskt åstadkommit och som jag är stolt över.

  • Jag har gått ner drygt ett kilo och blivit 3 cm smalare i midjan
  • Jag har inte ätit pizza på väääldigt många veckor (och min familj äter pizza VARJE fredag)
  • Jag har inte druckit läsk eller saft på minst lika många veckor (utom en gång då jag blev sjuuukt sugen på fanta, vilket aldrig tidigare hänt i hela mitt liv. Knasigt.)
  • Jag har kommit igång med träningen och jag mår mycket bättre inombords
  • Antalet kvällar jag gråter mig till sömns har minskat med typ 95% (Ja, det har varit en period det hänt alldeles för ofta)
Tror det var allt för nu. Hur som helst känns det som att jag är på rätt väg!


PS. Anledningen till detta inlägg är att jag failat totalt idag och ätit två muffins (min bror hade bakat morotsmuffins i skolan. SJUKT goda!), en kanelbulle och diverse annat småplock jag hittade. Förlåt mig. Yes, jag är förlåten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback