Design by: Josefin

hur jag känner mig

Kan inte bestämma mig för om jag ska klicka hem skor eller inte. Har dessutom hittat några fina klänningar jag är lite sugen på. Ibland känns det som jag inte gör annat än shoppar, men ändå har jag alltid samma gamla kläder på mig varenda dag. Hur stor användning har man egentligen för festkläder? Jag har dessutom lite svårt för att ha samma kläder på mig flera gånger när jag går ut. Ellen Lindar, som för övrigt är en av mina allra bästa vänner, säger alltid att hon ALDRIG sett mig i samma kläder när jag går ut. Nu har hon kanske gjort det, men vi har varit ute tillsammans X antal gånger. Det där med att inte använda samma plagg flera gånger för att man tror att alla andra tänker så himla mycket på hur man komponerat kvällens outfit och skulle tycka man har dålig fantasi som "återanvänder" festkläder är ju faktiskt en riktig ovana. Ett dåligt tankemönster, helt enkelt. Kanske är det också att nedvärdera sig själv, dom kläder man har i garderoben och sin förmåga att använda kläderna på olika sätt med olika accessoarer och frisyrer.

Det kanske finns fler som lider av detta syndrom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback