Design by: Josefin

när jag skulle servera fläsk

När det var lunchdags idag skulle jag äta lite sallad och Marcus skulle få chicken nuggets som vi hade i frysen. Kanon att det fanns så det räckte! Inspirerad av Matakuten, programmet där kända kockar ska styra upp maten i Sveriges skolmatsalar, skulle jag titta hur många procent kyckling det var i dessa nuggets. Överst i innehållsförteckningen står det Griskött. Whaaat?! Jag inser dock snabbt att det inte är nuggets av kyckling, utan av gris. Tillverkaren är Scan och på påsen står det Piggham Nuggets. Det var små schnitzlar, helt enkelt. Och det gjorde ju faktiskt ingenting. Nu till det roliga med det hela. Marcus säger: vet du vad vi köpte dom där till? Jag fattade ingenting. Då förklarade han att vi köpte dom när vi handlade till DFK's sommarfotbollsskola i somras och var tvungna att köpa ett par luncher även till en liten tjej som var muslim och alltså inte åt griskött. OCH SÅ KÖPER VI FLÄSKNUGGETS! Bra jobbat.

Nu hör det till saken att muslimtjejen inte dök upp på hela veckan. Jag och Marcus mamma slapp inse att vi serverat griskött till en muslim, så egentligen är ju allt frid och fröjd. Det är jag väldigt nöjd med.

Kommentarer
Postat av: E

HAHAHAAA! Nemen guuuud, vad pinsam situation det kunnat bli där! :)



Jajamän, den 24:e! Och det lär bli fler kvällar framöver ifall någon inte skulle kunna komma.



puss!

2009-11-09 @ 15:18:18
URL: http://apollonia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback