Design by: Josefin

ostkakans dag

Som bekant håller jag stenkoll på alla speciella matdagar som finns utnämna i vår kalender. Dock är det ju en slump att jag får reda på detta onödiga vetande, men eftersom jag informerat om kladdkakans dag kan jag ju meddela att idag, den 14 november firar vi ostkakans dag. Det var mamma som visste, så vi köpte med oss lite ostkaka hem förut. Marcus och pappa tycker det är jättesmarrigt så dom blev väldigt överraskade och glada. Jag tycker faktiskt inte att det är så himla gott, men jag är ju inte den som är den. En liten bit med massa jordgubbssylt blev det.

Middagen vi åstadkom gick inte heller av för hackor, eller hur man nu säger. Det var hur gott som helst. Det lär dock dröja till nästa gång, eftersom rådjur inte är så vanligt förekommande i vår frys. Däremot kryllar det av vildsvinskött och det är inte heller fy skam!

Nu tror jag det är dags för lite lördagsmys och imorgon blir det Duveholmshallen för hela slanten. DM gillas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback