Design by: Josefin

på bättringsvägen

Det jag sysslar med nu är alltså att återhämta mig från den här sjukdomen jag drog på mig. Influensa av något slag är ju vad jag har haft, men vilken sort är oklart. Dom säger ju att man inte ska vaccinera sig om man redan haft svininfluensan, men det är ju inte så lätt att veta om det är den man haft, så jag ska ta sprutan iallafall. Dumt att riskera att bli sjuk om man nu inte redan varit det. Hostar gör jag fortfarande ganska rejält. Torrhosta är verkligen jobbigare än slemhosta eftersom det kommer ju inte upp något när man hostar. Alltså, det är som att man hostar i onödan, vilket är skitjobbigt. Dessutom piper det i luftrören och om vartannat är det trögt att andas. Hmm, låter ju väldigt hälsosamt.

På grund av hostan ska jag inte jobba idag heller och imorgon är jag ledig, så jag hoppas att kroppen hinner vila klart på dom här två dagarna, för sen ska jag jobba onsdag-lördag och det är pengar jag verkligen behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback