Design by: Josefin

slut med småätandet

Ja, det var ju det här med viktnedgången. Jag känner att jag kommit in i både matvanor och träning på ett väldigt bra sätt. Mitt småätande existerar inte längre, vilket nog var ett av mina största problem. Det finns alltid fikabröd på jobbet och jag är ju inte den som är den när det ligger en toscabulle och ropar mitt namn. Toscabullarna på mitt jobb är, för övrigt, aaasgoda. Riktigt goda. Men jag har inte smakat en enda tugga på drygt en vecka, och så tänkte jag att det skulle fortsätta. Middagen ikväll bestod av kebabspett (kryddad köttfärs på spett typ), ris, grönsaker och keso. Gottgott. Imorgon ska jag fixa thai till lunch. Det var alldeles för längesen. Dock ska jag fuska lite med en sån där kryddmix från Santa Maria, men det är lagom svårt.

Dags att väga mig är det ju också, men jag glömde köpa nytt batteri innan jag åkte från jobbet. Typiskt. Jag fick min andra chans när Marcus hämtade mig från träningen. Ja, jag tränade idag fast jag kanske inte hade tänkt. Det fanns ju liksom bas eller styrka/medel att välja på och jag kände att Gossip Girl lockade mer. Men viljan att uppnå mitt viktmål vann den här gången. Anledningen till det var att jag 16.38 upptäckte att Carola skulle ha ett puls/bas istället för någon annas baspass. Sagt också gjort, jag slääängde på mig träningskläderna och drog ner på stan, hämtade Marcus vid tåget och lät honom ta bilen hem medan jag gick och svettades. Sa jag att passet började 17.00 och att jag hade 22 minuter på mig från soffan till träningsklar nere på stan? Känner mig nöjd att jag lyckades, och stolt över att latheten inte vann. Nåväl, vi tänkte på vägen hem att vi kunde köpa ett nytt batteri på Specce istället. Men där hade dom inte såna batterier. Skit också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback