Design by: Josefin

Anna Anka tar över svensk massmedia

Svenska Hollywoodfruar. Jag trodde inte att det fanns svenskar med denna amerikanska mentalitet. Jag trodde inte att svenskar passade in i Beverly Hills. Men det är klart. Vi är väl uppfostrade med att ta seden dit vi kommer. Och blir gifter man in sig i den amerikanska rikemanskretsen är det väl bara att bre på för allt man är värd. Man vet ju aldrig hur länge man får stanna kvar. Det är väl en chans man ska ta vara på som alla andra chanser här i livet.

Grejen är bara att Anna Anka är så svensk att hon till och med pratar skånska fortfarande, vilket man knappast kan anklaga dom två övriga deltagarna för. Trots detta är det, utan tvekan, Anna Anka man skäms över när man ser. Hon gör sig verkligen dummare än hon måste vara på riktigt. Eller, måste ha varit. Faller amerikanska rika äldre män för dumma blonda svenskor? Ja, i det här fallet var det kanske inte så svårt. Om man är en sån karl som kräver en avsugning titt som tätt och ens kvinna inte ens funderar utan utför uppdraget som att det är hennes plikt förstår man väl att han tycker det är toppen. Anna Anka är säkert en kanontjej, men nog tycker jag faktiskt inte att vi kvinnor är födda till att tillfredsställa männen sexuellt och vara hemmafruar som (utan undantag) gör ALLT hemma. Det känns liksom inte som vår enda uppgift.

För övrigt har det stått om fru Anka i tidningen varje dag sen serien om våra Svenska Hollywoodfruar drog igång. Allvarligt, när hon sitter där på andra sidan Atlanten är hon väl faktiskt totaaalt ointressant för oss här hemma? Hon kan gärna röra om lite i grytan där borta. Men lämna förfan mig ifred.

Men ja, jag tycker det är skoj att både titta på och läsa om.
Vad tycker ni om Anna Anka och hennes "kollegor"?

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, två utekvällar i min nya större stad har vakternna kallat mig anna anka, tänker vara anonym

2009-09-22 @ 13:10:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback