Design by: Josefin

En ny vana?

Började med att sova till 11.50. Kanske inte helt optimalt, men det är ju hur skönt som helst. Och när man har hela huset för sig själv, inklusive sängen för sig själv, kan man ju helt enkelt inte vakna. Jag sover alltid svinlänge om det inte finns något runt om som stör. Nu visade det sig i och för sig att min lillebror var hemma. Men det hör inte hit. Han var väl ovanligt tyst eller nåt.

Har startat dagen med en tallrik havregrynsgröt med äppelmos. Ska se hur lång tid det tar innan jag blir hungrig igen. Alla säger ju att man är mätt så hiiimla länge om man äter gröt på morgonen (i mitt fall: läs förmiddagen/lunchtid), hoppas det stämmer. Jag lider nämligen av att bli hungrig igen på två röda, i princip, oavsett vad jag stoppar i mig. Så vi kan kalla det här för ett litet expriment. La dessutom till havregrynsgröten som ett "favoritrecept" i kostdagboken. Kan ju vara värt ett försöka att få det till en god vana.

Nu ska jag göra mig iordning och sen bege mig mot Duveholmsgymnasiet där jag ska ha ett litet möte med min kära gamla mentor Dag. Han ska nämligen vara min handledare nu när jag ska försöka få MVG i Företagsekonomi B.

Bäst att rusa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

För att frukosten ska mätta längre, tips- ät en äggmacka också. Ägg mättar länge och är dessutom nyttigt ;) Lycka till!

2009-09-24 @ 13:03:23
Postat av: ida

åååh vad roligt, de e ju bra att ta de i små steg, så vi inte sliter ut hela håret, utan tar det lugnt, då blir det också ett finare resultat :)

2009-09-24 @ 13:22:45
URL: http://plantinida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback