Design by: Josefin

brisbane vol 2

Sondag i Brisbane hade inte sa mycket att bjuda pa som jag planerat. Tankte aka till ett stalle som heter Lone Pine, som ar nat sorts koala-reservat. Dar far man klappa koalor, mata kangurur och titta pa en del andra djur. Det ligger ungefar en mil utanfor stan sa imorse var jag redo for att hoppa pa bussen och aka dit. Pa busshallplatsen visade det sig dock att det inte gick nagra bussar eftersom det ar sondag sa jag far aka dit imorgon istallet.

Dagen fick istallet innehalla lite promenad pa Brisbanes gator och i ett par gronomraden. Hittade dock inte till nagon av dom storsta parkerna, som tydligen ska vara gigantiska. Far se om jag hinner med det imorgoneftermiddag istallet.
Lite shopping hann jag ocksa med. Vagade inte kopa nagot igar eftersom bade ekonomin och packningen borjar saga ifran. Men nu har min snalla mamma styrt upp lite hemifran vad galler planboken, sa jag kopte nagra saker iallafall. Allt var vaaaldigt valbehovligt. Haha. Sa imorgonkvall ska jag packa om ryggsacken, hoppa och sitta pa den och hoppas att den gar igen. Namnde jag att jag har tva handbagage ocksa? Haha. Typiskt. Om jag proppar dom sma vaskorna fulla med klader och annat valbehovligt for flygresan ska det nog ga bra. Borjar misstanka att flygresan hem tar 20 timmar. Hmm. Det blir tufft! Och det ar bara mellan Sydney och London. Sen ska jag vanta nagra timmar i London for en sista kort flygning tillbaka till Arlanda. Det gar nog bra!

Dags att springa upp pa rummet och se om det ar nagot pa tv som faller mig i smaken, annars blir det Magdalena Graafs bok for hela slanten. Och imorgon far jag inte glomma att ga ner till receptionen innan utcheckningstid och saga att jag vill stanna en natt till. Men det ar klockan 10, sa det ska nog inte vara nagra problem.

Pussipuss allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback