Design by: Josefin

in brisbane

Aterigen har jag hamnat i en trevlig storstad. Sa ar kanslan nu efter att ha kommit till Brisbane pa formiddagen och spenderat nagra timmar ute pa stadens gator. Jag bor pa ett stalle som heter Explorers Inn som var rekommenderat i min bok om Australiens ostkust, som jag dock lamnade kvar med Sanna som ska vara ute pa resande fot betydligt langre an jag sjalv. Dessutom var det reklam for stallet nar jag gick omkring pa the Transit Center (typ busshallplatsen, fast storre) sa jag valde att ga hit. Fast det bara var 200 meter att ga hittade jag inte forst. Det fanns en del gator att valja pa sa jag gick forst in pa Hotel Ibis och fragade vad ett rum kostade. 139 dollar for en natt, och med tanke pa att en dollar ar strax under 7 kronor tackade jag for mig och letade vidare. Aven om jag tankt lagga lite extra pengar pa mitt boende dom sista natterna behover man ju inte overdriva. Knappa tusen kronor for en natt klarar jag mig utan. Istallet betalar jag 89 dollar pa det har stallet, alltsa lite mer humana 600 kronor. Det far det vara vart!

Dock borjar pengarna sina lite, sa jag vet inte vad jag ska hitta pa mina sista dagar Down Under. Australian Zoo kanske. Ska nog fraga i receptionen hur langt det ar dit och vad intradet kostar. Ga omkring pa gatans basta shoppinggata var roligt, men jag kan inte gora det flera dagar i strack. Framfor allt inte med tanke pa att jag knappt har nagra pengar och att min vaska ar sa proppfull som den bara kan bli. Dagens shoppingrunda resulterade alltsa inte i ett enda inkop. Kanske en framgang!

Uppe pa rummet vantar en skon dusch och sen lite chill framfor tv:n eller kanske min bok. Chips inhandlade jag dock pa min shoppingrunda, sa lite smaskigt i magen ska det bli ocksa. Men forst ska jag nog ga och kopa nat lite mer matriktigt att ata forst. Subway ligger har uppe pa hornet, sa det kanske blir det. Ar inte pa humor for att springa runt och leta.

Ja, det var det det. Min hemkomst ar narmre an ni tror, folks!

Kommentarer
Postat av: Ellhå

Bra val med boendet. Det där med Zoo låter trevligt.

Här regnar det och är kulet, så du har det bättre där just nu iaf...

2010-04-10 @ 19:16:41

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback