Design by: Josefin

leaving for sydney

Tycker faktiskt det ar jakligt daligt med kommentarer fran er sida. Ni borde battra er! Framfor allt nar jag gor sa gott jag kan for att uppdatera er pa hur jag har det. :)

Imorgon ar det sista dagen i Bangkok. Eller ja, det ar val snarare en halvdag eftersom vi tankte ta oss ut till flygplatsen ganska snart efter att vi checkat ut fran hotellet. Vi flyger 18.00 och hanger hellre ett par timmar extra pa en stor flygplats an konkar omkring pa vara ryggsackar i varmen. Det ar inte konstigt att Bangkok kallas varldens varmaste huvudstad, kan jag saga. Det ar riktigt hett! Inte samma fuktiga varme som i sodra Thailand i och for sig. Men det ar inget vi ar ledsna over.

Sydney hagrar alltsa, och imorgon innan vi lamnar landet ska jag boka flyg mellan Sydney och Surfers Paradise och sen returresa fran Brisbane till Sydney samma dag som jag aker hem. Vilket ni fortfarande inte vet nar det ar. Som det ser ut lamnar jag nog mina resekompanjoner och gor Australien sjalv under min sista tid. Mest for att jag har lite brattom och ska kunna utnyttja min tid pa basta satt till saker som jag vill gora.

Idag har vi for ovrigt agnat oss at shopping. Endast. Det var valdigt roligt och vi besokte en gigantisk helgmarknad dar det faktiskt mest hangde thailandare, men det innebar ju inte att vi var ensamma. Inte pa nagot vis. Knokfullt med folk och massa grejer man ville ha. Vi hade satt pa oss spenderarbyxorna och gick darifran med proppfulla pasar. Inte riktigt lika roligt var det nar vi kom hem till hotellet och provade vara kap. Vissa grejer var val sadar. Men tills vidare skyller vi pa att vi provade nar vi var trotta, svettiga och svullna efter den langa dagen i varmen. Far val se om installningen andras senare. Jag tvivlar. Tur iallafall att vi inte la ut en formogenhet pa vara kop. Det ar sa billigt har!

Nej, nu ska jag kila ner och lagga mig med en av mina svenska bocker som jag kopte idag. Magdalena Graafs bok Det ska bli ett sant noje att doda dig, och en som heter 14 ar och till salu fick jag med mig hem och det kanns bra. Har faktiskt last 5 bocker sen vi akte och jag angrar att jag inte tar mig tid hemma att lasa. Det ar ju hur skont som helst!
Nej, ga tillbaka till rummet var det ja.

Nasta uppdatering blir formodligen fran Sydney!

Puss&kram!

Kommentarer
Postat av: Anna och familjen i Filippinerna

hej på dig.

Strax efter islossningen...när jag var i Surfers Paradise bodde jag på Trekkers! Det var toppen - men det är ju ett tag sedan. vi var även på Cocktails and dreams hela nätterna. Hoppas du hittar dig till rätta där. Va rädd om dig. kram från oss Emanuelssonare

2010-04-04 @ 12:31:26
Postat av: Anna Fransson

Tråkigt att du inte har fått kommentarer som du velat, men många med mig kanske bara njuter av att läsa om din resa..... Jag hoppas att du inte ångrar dig sen när du nu väljer att åka hem tidigare, men som sagt valet är ditt och endast ditt! Jag hoppas att du har det bra, ska bli så kul att ses igen! Saknar ditt leende på jobbet!

Kram Anna

2010-04-05 @ 12:48:18
Postat av: Sofie

Förlåt, jag är dålig. Men jag läser och tänker på dig och undrar när du kommer hem!

2010-04-06 @ 12:07:50
URL: http://Petterssonsofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback