Design by: Josefin

lunchdags

Vaknade precis efter en lång sovmorgon. Hur skönt som helst. När jag vaknade tidigare imorse och tittade ut genom fönstret möttes jag av snö som vräkte ner. Snacka om att det kändes skönt att inte ha någon tid att passa och kunna dra täcket över sig och somna om. Och nu när jag vaknade ligger nästan ingen snö kvar på marken, så man kan liksom låtsas att det inte har hänt. Bra va?!

Min första uppgift den här dagen blir att laga pasta och köttfärssås till lunch. En av mina paradrätter! Tur att jag fick det i uppgift istället för något konstigt käk jag aldrig provat förut. Risken för att misslyckas blir ju genast mycket större. Och idag är inte bara Marcus lunchgäst utan dessutom hans pappa också, så nu måste jag imponera. Haha.

Igårkväll laddade vi med lite fotboll, slängde ihop en kladdkaka i pausen och skulle sen se på nya Wallander. Planen gick i stöpet för vi somnade som två små barn så fort vi la oss i sängen. Vi har alltså lite att ta igen ikväll och det känns faktiskt inte så dumt. Dessutom fick alla som läser Tildas blogg ett himla bra filmtips häromdagen som jag bara var tvungen att nappa på. Och inte orkade jag vänta till den kommer på bio utan styrde upp den på annat sätt. Dear John heter den, och är förmodligen en film helt i min smak. Tack fina Tilda för tipset!

Dags att sätta igång med lunchen så jag blir klar någon gång. Har faktiskt inte ätit köttfärssås på hela resan. Fattar inte varför jag inte känt något sug än? Igår fick jag iallafall köttbullar och makroner. Det var svingott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback