Design by: Josefin

sydney ar underbart!

Tack for nagra nya starkande kommentarer! Det blir mycket roligare nar man marker att nagon over huvud taget tycker att det ar roligt och intressant att veta vad jag har for mig.

Hur som helst, nu ar jag i Sydney. Och jag tvivlar inte en sekund pa att det skulle kunna vara den basta platsen pa jorden! Om Thailand ar ett paradis att aka pa semester till under nagra veckor (for det ar det verkligen) sa ar Sydney staden pa jorden man vill bo i. Det ar verkligen helt fantastiskt. Lite smastadskansla i en enorm stad med supertrevlig befolkning och underbar atmosfar.
Mina kompanjoner var ute igar medan jag lag hemma i feber sa imorse (formiddags) vaknade jag fore dom, lat dom sova och gick ut for att upptacka lite pa egen hand. Jag var vid Operahuset som var valdigt maktigt och sen gick jag over Harbour Bridge dar det var fantastisk utsikt. Jag har tagit sjukt mycket bilder. En annan sak jag la marke till ar att det ar sa rent overallt. Soptunnor titt som tatt och alla andvander dom. Man far boter om man slanger skrap pa marken, och det verkar som att det faktiskt funkar. Det ligger inga tuggummipapper, servetter eller ens cigarettfimpar nagonstans. Nagot vi borde lara oss av hemma, for det blir verkligen mycket trevligare.

Imorgon ska jag ga genom Hyde Park, som ligger precis vid vart hotell, och sen ta en bat och aka till Olympic Park. Sportgalen som jag ar kommer jag nog bli ganska sa nostalgisk. Aven om jag bara var 11 ar nar det var OS i Sydney har jag sjukt mycket minnen fran det och dessutom hade vi en gang kronikan fran det OS:et inspelat nagonstans. Men jag tror tyvarr att den inspelningen har forsvunnit nanstans. Men inget kan val ga upp mot att se arenorna live?

Dags att kopa nanting att stoppa i magen och sen ga tillbaka till vart fina hotell.

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har också massa minnen från OS i Sydney! Det var en bra krönika som framställde folket och staden väldigt fint! Blir sjukt sugen på att åka när jag läser!

2010-04-06 @ 21:51:21
URL: http://Petterssonsofie.blogspot.com
Postat av: Anna nu hemma i Sverige

hej Sara

kul och höra att du gillar Sydney. Jag kommer ihåg att när jag var i Harbourbay fanns det en hel del shopping. Jag var givetvis uppe i revolving restaurant och åt lite. Med den magnifika utsikten. Va rädd om dig. Kram från familjen Emanuelsson

2010-04-07 @ 15:42:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback