Design by: Josefin

jag är fattig

För övrigt har jag varit hos tandläkaren idag. Vad nöjd man är att man är över 20 år när man måste gå på tandläkarbesök. Jag är ju inte ens på gränsen. Fyllde ju förfan 21 förra veckan. Hur som helst, var inne hos tandhygienisten i en kvart och tog bort tandsten. Har bara haft hål en gång i mitt liv, men tandsten tar jag bort ett par gånger om året, förutom den vanliga undersökningen. Det är något med saliven som gör att vissa får mer tandsten än andra och vissa inte allt. Hur som helst. 530 spänn fick jag punga ut. Kul. Jag som sparar allt vad jag har till resan (snart bara 4 veckor kvar!) och så måste man lägga en halv förmögenhet på att gå till tandläkaren. Men det kanske är lika bra.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Du borde skaffa sånt där som jag har. Betalar 35 SEK i månaden så har jag fri tandvård. :D

2010-02-01 @ 13:31:44
URL: http://petterssonsofie.blogspot.com
Postat av: Sara

Ja, alltså jag fick papper om det där, men man ska väl gå på nån sorts undersökning så dom ser om man har några "problem". Vissa behöver ju betala mer per månad än andra. Men vet inte hur jag ska göra för att få komma på en sån där undersökning. Verkligen ett i-landsproblem.

2010-02-01 @ 14:12:20
URL: http://saraskoog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback