Design by: Josefin

long time, no see

Hoppas alla har det fint såhär på kvällskvisten och att dom som vill orkar hålla sig vakna hela hockeymatchen. Men det kanske inte borde vara så stora problem. Jag tänkte att det kanske är dags att be om ursäkt och försöka skylla på något rimligt som bidragit till mitt uteblivna bloggande.

Igår var jag på utflykt med min mamma och lillasyster. Vi tog tåget till huvudstaden och tog en promenad till Söder och åt väldigt god sallad till lunch och fortsatte vidare till Göta Lejon där vi tittade på Marie Serneholt, Sebastian Karlsson, Janet Leon, Sara Sommerfeldt med flera som spelar i Grease. Vi gillar sånt där och hade inte särskilt höga förväntningar efter att ha läst en och annan sågning i diverse tidningar. Jag kan ju avslöja att upplevelsen därmed blev över våra förväntningar. Det var bra! Mest nöjd blev jag med att det var så många jätteduktiga sångare. Killarna imponerade klart mest!
Efter en promenad tillbaka till Centralen drack vi lite Chai Latte och satte oss sedan på tåget hem. En mycket bra dag! Skönt också att både tåget dit och tåget hem var i tid så vi slapp sitta och vänta. Det kan ju bli lite av en glädjedödare.

Idag har jag varit och tränat och så har jag och mamma hjälpts åt med lite bokföring och bokslut som ingår i min lilla ekonomikurs. Imorgon ska jag skriva klart Nulägesanalysen och skicka iväg den till Dag och dessutom passa på att höra hur jag ska göra med bokföringen, eftersom jag inte har den i datorn. Jag känner mig ju lite (läs: tokmycket) stressad över att jag snart ska åka och har inte planerat att hinna åka till skolan och avsluta kursen imorgon eller på tisdag. Så eventuellt åker jag till Dag efter jag kommit hem och avslutar kursen då. Vi får se vad han säger.

Nu är det som sagt OS-finalen i ishockey och Marcus och pappa sitter givetvis klistrade. Jag tänkte nog fortsätta titta inne i sängen. Börjar bli riktigt trött nu och känner att jag har skitmycket att göra imorgon. Ska plocka fram allt jag ska ha med mig och kanske provpacka en gång och se om allt jag tänkt mig får plats. Måste dessutom se över om det är något jag måste köpa, vilket jag redan vet att det är. Borde alltså passa på att köpa dessa grejer imorgon så jag slipper stressa på tisdag. Fan vad det närmar sig!

Från en rolig kväll hos Sara Andersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback