Design by: Josefin

phi phi

Starten har pa Phi Phi kunde definitivt borjat battre. Man skulle faktiskt kunna saga att det knappt kunde borjar samre. Det som var bra var att vi traffade lite skona polare fran Kanada, Australien och England och dom har vi hangt med sen vi kom for typ 3 dagar sen. Forsta kvallen hade vi ett litet hang utanfor kanadensarnas bungalow innan vi drog oss vidare mot en beach club med disco pa stranden. Det var hur kul som helst!

Nar vi kom tillbaka till hotellet skulle jag ga och lagga mig fore Ellen och Sanna som ville stanna kvar med grabbarna och hanga ett tag till, vilket var helt okej for mig. Nar jag kommer till vart rum star dock dorren pa vid gavel och dar inne star en ful thailandare och rotar i Sannas vaska. WTF?! Jag fragade vad han holl pa med, men hans engelska strackte sig bara sa langt att han kunde svara I don't know. Han hade en security-bricka runt halsen som talade om att han jobbade pa hotellet men jag sa att det anda inte var okej att han laste upp dorren och gick in och rotade i vara vaskor kl 3 pa natten. Jag blev lite radd, for jag sag att han hade handbojor i sitt balte och holl tummarna for att han inte skulle ta fast mig. Han hangde pa bort mot mitt stora gang iallafall, men sa fort han fick chansen sprang han ivag och forsvann mellan husen. Jag gick bort till dom andra och da brot jag ihop. Storgrat i typ en timme. Var tvungen att ringa bade pappa, mamma och Marcus for att fa lite trost och grabbarna vi umgas med har blev fullkomligt galna. Jag undrar verkligen vad som hade hant om inte dom hade varit med oss. Kaos hade det iaf blivit. Mer an det blev. Hur som helst sa fick jag identifiera vakten som hade tagit sig in i vart rum och han forklarade (pa thai medan en i receptionen oversatte) att dom trodde att det bodde en kille i vart rum ocksa forutom vi tre tjejer. Av sakerhetsskal fick man inte vara fler i rummen an det fanns sangar, men ingen annan hade satt sin fot i vart rum sa vi forstod inte riktigt den misstanken. For ovrigt sa kanske han inte hade behovt klampa in i rummet utan att fraga mitt i natten och leta efter bevis (killgrejer) i vara vaskor. Han hade iaf inte tagit nagonting och tur var val det.

Hela natten och hela dagen igar var jag valdigt upprord och nedstamd, men det borjar ga over nu aven om jag inte riktigt kanner mig trygg. Vi fick iaf pengarna tillbaka for bade den aktuella natten och nasta natt som vi ocksa bokat i det varma rummet utan aircondition. Aldrig mer ett sant rum! Nu bor vi istallet i ett perfekt rum i en fastighet som skots av tva jatterara thailandska tjejer. Vi ska stanna har minst tva natter till innan vi drar vidare. Rummet vi har nu har AC, balkong, kylskap, tv, varmvatten (inte for att man behover nat, man vill garna duscha sa kallt som mojligt nar man kommer hem fran stranden) och spolknapp till toaletten. Perfekt, med andra ord!

Imorgon ska vi ga upp skapligt och aka bat till Maya Bay och eventuellt nagon mer av Phi Phi-oarna sa jag ska snart pallra mig i sang. Sanna och Ellen hanger med ganget lite langre bort over en ol. Jag ska istallet lagga mig med min braiga bok som tyvarr snart ar slut.

Forutom incidenten med puckot till sakerhetsvakt ar Phi Phi hur bra som helst! Verkligen ett stalle jag rekommenderar och sa himla annorlunda Patong. Dar kandes det som att vara pa charter i vilket medelhavsland som helst. Nu kanns det verkligen att vi ar i Thailand. Aven om kvallens middag blev en Nachotallrik pa en restaurang med svensk agare. Men sa ar det ju pa var och varannat stalle runt om i Europa.

Ska forsoka uppdatera er om livet har sa ofta jag kan! Skot om er!

Kommentarer
Postat av: Apollonia

Nemen fyfaan vad förbannad jag hade blivit! :O

2010-03-11 @ 17:50:43
URL: http://apollonia.blogg.se/
Postat av: Adam Stahl

Fyfan vad läskigt :( Tur bara att det slutade väl!!

2010-03-11 @ 19:24:47
Postat av: Cilla

Nej, jag kommer nog aldrig upp till er brunhet men det är ok. Jag har inte varit borta i solen i två månader!



Hoppas ni får det bättre vid nästa boende och köp pepparspray!



PUSS

2010-03-12 @ 08:55:06
URL: http://camh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback