Design by: Josefin

om kvällen

Jaa, jag hade ju tänkt att det skulle bli en lugn kväll (för mig) med grabbarna framför hockeyn. Just nu sitter jag med ett vinglas i högsta hugg, hockeykvällen gick över till poker-lir och snart är vi på väg mot öltältet. Så tokigt det kan bli! Men hur ska man stå emot trevligt och glatt sällskap?

Imorgon är det jobb 12-19 som gäller och det ska bli rätt roligt att gå till jobbet. Kanske kommer jag få äta upp det där eftersom mitt jobbande börjar nu på allvar. Jävlar vad skönt det är med semester. Men det är inte lika roligt när det blir 0kr i lön. Som det blir den här månaden. FATTAR NI?! 0 SVENSKA KRONOR! Det svider lite. Och 10 öre är vad som finns på sparkontot (det kostar att vara på 6 veckors semester!!). Det svider lite extra när börsen dessutom sjunkit som en sten hela veckan. Det innebär att det inte är läge att sälja varken aktier eller fonder just nu. Usch, det är jobbigt att bli vuxen.

Det här blev ju ett lite seriösare inlägg än jag tänkt. Dags att klunka upp vinet och på allvar simma in i dimman.

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback