Design by: Josefin

dan före dan

Medan jag har gjort tacos har finaste Marcus fått ordning på nästan alla kläder. Det är lite dåligt med klädförvaring i vår lägenhet som annars är perfekt för oss. Hade jag fått välja hade jag valt andra tapeter i rummet (vi bor i en etta på 40 kvm) och ett annat kakel i köket. Meeeen, jag är så glad att vi hittat någonstans att bo även om det bara är tillfälligt. Kontraktet går ut sista januari, så snart är det dags att leta nytt boende.

Hur som helst, vi kom alltså ner till Jönköping vid lunch eftersom vi stämt träff med tjejen vi hyr lägenheten av. Vi skrev kontrakt och hon visade oss tvättstugan och hur man bokade den. Inte helt lätt för en ovan kan jag säga. Det är ju lite pinsamt, men under hela året vi bodde på Bryggaregatan var vi inte i tvättstugan en enda gång. Vi vet inte ens var tvättstugan i det huset ligger. Till mitt försvar kan jag ju meddela att vi hade tvättmaskin i lägenheten och alltså inte lämnade bort tvätten varje vecka till någon stackars förälder. Vuxenpoäng!

Efter rundturen åkte vi till IKEA för lite komplettering av förvaring. Vi köpte bland annat trådbackar att ha under sängen att lägga kläder i. Vi ångrar lite att vi sålde våra sänglådor. Men det är lätt att vara efterklok. Framåt kvällen åkte vi till ICA Maxi här i Jönköping som inte ligger jättelångt från där vi bor. Man blir ju lite yrkesskadad så jag var tvungen att titta lite extra på sortiment och hur dom löst vissa grejer i sin butik. Och vilken butiiik! Jag tänker då inte handla någon annanstans! Det var superfint och dom hade den fräschaste och finaste frukt/grönt-avdelning jag sett och superbra delikatessdisk där dom även sålde kött över disk. Nu har vi iallafall fyllt upp kyl och frys så vi klarar oss ett tag. Skönt att slippa tänka på det. Sen avslutade vi med ett besök på Plantagen där vi köpte lite växter att pryda lägenheten med så nu börjar det bli fason här hemma. Gött!

Imorgon börjar skolan!!


PS. Tvättstugebokningen sker inte med hjälp av en papperslapp som man skriver sitt namn på utan elektroniskt med en tag på en liten monitor. En tvättlista hade jag nog kunnat åstadkomma utan hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback