Design by: Josefin

stay in control!

På förmiddagen har vi fått lite info från skolans Health Care, karriärcoach, studentkåren och polisen med flera. Har jag sagt, btw, att hela utbildningen är på engelska? Och typ 30% av eleverna i min klass är internationella så all info vi får, och allt annat med för den delen, är på engelska. Jag känner verkligen redan att engelskan börjar flyta på och det är så himla skönt att kunna få språket på köpet under utbildningen. Vi får väl se om det flyter på lika bra nästa vecka när kurserna börjar. Förmodligen inte men jag antar att det reder sig det också.

Poängen med att tala om det där med engelskan var iallafall att vissa grejer jag kommer berätta om kommer innehålla en del engelska ord, namn och termer eftersom det är så vi får lära känna dom. Vissa grejer har ju inte ens någon riktig svensk motsvarighet så då måste jag komma på nåt eget. Och det skiter jag i.


Den vita runda byggnaden i mitten är min skola. :)
JIBS
Jönköping International Business School

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback