Design by: Josefin

kvällens middag

Kvällens middag ikväll bestod av strimlad fläskkarré wokad med grönsaker och shiratakinudlar i kokosmjölk. Nudlarna kan jag verkligen rekommendera till er som äter LCHF. I konsistensen är dom som vanliga nudlar fast lite tunnare och dom smakar absolut ingenting. Ingen konstig eftersmak eller lukt. Dom var verkligen toppen att ha i en wok eller gryta. Dom innehåller inga kolkydrater och endast 5 kcal/100g. Det ger med andra ord ingen energi att tala om, utan fyller bara ut rätten lite. Det saknar jag faktiskt. Att ha nåt gott att fylla ut rätterna med. Skulle med glädje smälla i mig en stooor pizza eller spagetti med köttfärssås, men det får jag vänta med ett tag.

Hur som helst, det blir ingen bild på kvällens middag av den enkla anledningen att det inte såg så spännande ut. Men gott var det, och det bästa med grytor och woker är ju att man kan krydda som man vill!

Om ni tittar in lite senare ska ni få receptet på en LCHF-morotskaka jag gjorde igår. Smaskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback