Design by: Josefin

läsarfråga

Lägenheten - är den föralltid eller letar ni?

Vi hyr den här lägenheten i andra hand och kontraktet går ut 31/1 - 2012, så det börjar bli dags att leta annat. Jag har egentligen letat annat ända sen jag flyttade till Jönköping eftersom det är väldigt svårt att få tag på en lägenhet här. Dock skulle jag inte ha något emot att få bo kvar här längre. Jag trivs toppenbra och som jag skrivit förut är egentligen det enda negativa att jag inte är så förtjust i den gula färgen på väggarna. Köket skulle inte heller se ut som det gör om jag fick bestämma. Men jag skulle hellre måla om i vardagsrummet än göra om köket.

Den dagen jag/vi bor i en egen lägenhet skulle jag gärna ha samma planlösning som vi har idag om det blir så att vi ska bo i en etta. Älskar att ha sovalkov så att sängen kommer undan lite från vardagsrummet.

Om Marcus skulle hitta ett heltidsjobb här i Jönkan har vi pratat om och funderat på att köpa en lägenhet. Jag vet ju att jag ska vara här i minst tre år och staden bara växer och växer så ett lägenhetsköp vore en bra investering. Men man måste ju veta att man har råd att betala sina lån och räkningar. Därför tål det att tänkas på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback