Design by: Josefin

söndag

Började dagen med turkisk yoghurt, hallon, ananas och kanel. Smarrigt!
Kanske inte min finaste uppläggning, men hallonen låg i botten av tiningsskäl.

Efter frukosten tog vi bilen till Ica Maxi för att få 100 kronor tillbaka för FIFA 12 som Marcus köpte där igår. Vi fick varsin sån kupong när vi flyttade hit och jag använde min till maten vi köpte och eftersom tanken var att vi skulle köpa tv-spel på Media Markt hade vi inte med oss båda kupongerna. Men på Maxi var dom så gulliga och fixade till det idag istället.
Vi har dessutom varit på Ikea och köpt lite värmeljus. Jag tänder ljus varenda kväll nu när det börjat bli mörkt ute. Det är så himla mysigt! Men det går också åt en del ljus. Jag hittade små värmeljus som luktar pepparkaka. Så nu ska det minsann dofta pepparkaksbak här hela vintern! Det får man aldrig nog av!

Dagens stora mission var annars att köpa några skor till Marcus att ha nu till hösten. På Stadium var det Ta 3 - Betala för 2 på alla skor så där inne tänkte vi gå loss. Marcus hittade ganska omgående ett par Fred Perry han gillade och jag var inte sen med att hitta ett par fodrade kängor som var väldigt nätta och fina. Och supersköna! Tyvärr hittade vi inga fler par som vi absolut ville ha, men jag provade ett par svarta tygskor med baksidan i konstläder från Adidas. Dom var lite trånga men vi bestämde oss för att ta dom när vi ändå fick dom på köpet. Tydligen var Adidas-paret på rea och kostade bara 299, så vi hade "tjänat lite" på att ta ett par skor för ett par hundringar till, men vi hittade ju inga bättre. Väl i kassan slog kassörskan in alla skor, 299+499+999 och skulle sen styra med rabatten. Hon frågade om vi ville bli konto-kunder och i samma veva få 10% på detta köp. Jag blev medlem och Marcus betalade sen glatt. Lite extra glatt faktiskt eftersom hon dragit bort 499 i rabbat för skorna, alltså fick vi det näst billigaste paret på köpet, plus att hon drog 10% på hela kvittot.

1168 kronor betalade vi för tre par skor varav det ena paret alltså kostade 999. Skapligt totalpris med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback