Design by: Josefin

tenta på ingång

Om två veckor är det dags för min allra första tenta. Den är i kursen Entrepreneurship and Business Planning och vi har fem timmar på oss. Skönt att man inte behöver stressa, men samtidigt känner jag rätt stor press på mig och har förväntningen att provet kommer vara stort som fan och att det kommer kännas som en käftsmäll. Men det är förmodligen ingenting att oroa sig över. Skönt iallafall att vi inte har någon tenta alls i den andra kursen. Där är det inlämningsuppgifter istället och det är ganska skönt eftersom man inte måste lära sig så mycket till ett tillfälle. Å andra sidan är väl tanken att man ska plugga under hela kursen, läsa tillhörande kapitel i boken i anslutning till varje föreläsning och skriva grymma anteckningar during the lectures.
Om det är något jag är nöjd med so far är det iallafall att jag lyssnat ordentligt och antecknat flitigt. Det är något jag brukar ha mycket nytta av när det börjar närma sig prov. Den här veckan ska jag dock ta tag i boken ordentligt och läsa duktigt. Det mesta i kursen är faktiskt intressant och sånt man förmodligen kommer ha nytta av i framtiden. Bäst att jag passar på och nöter när det åtminstone handlar om något jag gillar. Det kan komma att bli värre på den punkten.

Om man får hjärnsläpp på denna business model kan man alltid tänka på surikaten i Lejonkungen.

Timon alltså...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trodde du menade "Lämna ditt bakomflutna framför dig" men kom på att det är Pumba som säger det...

2011-10-02 @ 19:47:49

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback