Design by: Josefin

lchf

Nu ska ni få se på grejer! Jag har bestämt mig och ska banne mig göra mitt allra bästa för att slimma till kroppen med hjälp av LCHF (Low Carb, High Fat). Och träning såklart. Det jobbigaste i början kommer garanterat att vara sötsuget och därefter att hålla mig ifrån pasta. Det sägs ju att kroppen börjar skrika efter kolhydrater, men det är bara att försöka stå ut. Men som sagt, pasta är ju min grej så det kommer vara svårt att klara sig utan. Det finns ju liksom inget att kompensera med.

Dessutom ska det bli intressant att se hur magen reagerar utan gluten. Kanske är det gluten som gör att min mage är uppblåst? Egentligen är det kanske dumt att köra både glutenfritt och laktosfritt på samma gång för då får jag ju inte veta vilket av det som fungerar bäst. Just nu känns det iallafall bra med laktosfritt, så det kommer jag fortsätta med. Kanske kommer jag märka ännu större skillnad utan gluten och isåfall är det väl bara att prova igen med vanliga mjölkprodukter.

Dagens matintag:

Frukost:
Stekt ägg
Stekt bacon
2 skivor halloumi

Lunch:
Wallenbergare på fiskfärs med hummersås
Liiite potatismos
Pizzasallad och majs

Middag:
Laxfilé med grönsallad och avokado
Halloumi

Kvällssnacks:
Brieost

Sooo, wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Annika

Bra där sara! Kan nog lova dig att magen känns mindre svullen när du minskar på pasta/bröd,de lär ju svälla som en falukorv i magen;) ett alternativ till pastan kanske kan vara vitkål?? Kan stekas, kokas eller va man nu vill... Kolla in bloggen 56kilo om du inte redan gjort de, hon är en fena på området! Ett annat tips om ja skava lite jobbig... Skippa majsen, sockerfälla (!) på med broccoli ( vet att du inte gillar men krydda)), röd paprika, sambal blandat med keso!



Nu ska ja sluta mitt utlägg o sova lite istället, lycka till med ALLT, saknar dig här hemma, men så fort allt lugnat sig här kommer ja ner å hälsar på er:))) puss o godnatt rarasara<3

2011-09-06 @ 22:07:45
Postat av: Jennifer

Åhå, vad roligt! Fråga mig bara om du behöver tips ;)

Och du, skippa potatismosen - man måste vara stenhård för att det ska fungera. Det är väl det enda jobbiga med lchf, att man inte får fuska, eller ja i alla fall inte i början.. :)

Skippa majsen också, det innehåller mycket socker!

Kram på dig

2011-09-06 @ 22:40:52
URL: http://jennifersandstrom.spotlife.se
Postat av: Sara

Du kan ju inte äta potatismos, gör blomkålsmos istället...är ju stärkelse i potatis..ajabaja

2011-09-06 @ 22:44:47
Postat av: Anonym

Lycka till Sara!!

2011-09-06 @ 23:12:51
Postat av: Josefin - SAME OLD STORIES ♫♪

Lycka till! Detta klarar du galant:)

2011-09-07 @ 00:15:52
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Elin

Det funkar!! Jag började med LCHF i april (eller fas 1 i GI) och körde det i fem veckor. Gick ner 8 kilo! :) Och du behöver inte oroa dig ang sötsug. Det försvinner i takt med att blodsockret blir stabilt. :) Läs lite om GI och hur de tänker ang jämnt blodsocker, sötsug och matens påverkan på kroppen. Då lärde jag mig massor och kunde undvika de värsta fällorna. :) Skriv massor om detta. Jag behöver peppas igång igen efter att ha slappat lite väl mycket. Har dock inte gått upp så mycket efter jag slutade men vill ha bort resten av sambokilona nu. ;) Lycka till!

2011-09-07 @ 08:57:56
Postat av: Sara

Vad glad jag blir av alla peppkommentarer!

Vill bara säga att potatismoset fick jag på restaurang, så just då var det inte så mycket att välja på. Åt hur som helst kanske en tiondel av portionen jag fick, så det var ett pyttelitet snedsteg.



Och jag veeet att det kryllar av socker i majs! Det är typ det jag är mest ledsen för var gäller grönsakerna. Haha.



Pusspuss!

2011-09-07 @ 13:29:36
URL: http://saraskoog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback