Design by: Josefin

myskväll

Kvällen före lön och studiebidrag är lika med myskväll ensam framför Gossip Girl med en skål hallon. Jag har även pluggat lite och städat undan. Jag har känt mig ensam den här veckan och därför bestämde jag mig för att åka till familjen i Katrineholm imorgon igen. Den här helgen ska jag bara ta det lugnt. Kanske mysa lite på stan med mamma och prova kläder, ta ett långt bad och sen be om lite massage och börja läsa en bok som inte är kurslitteratur. Det låter ju inte helt fel!

På söndag åker jag och Marcus tillbaka till Jönköping tillsammans. Om vi kommer iväg skapligt tänkte vi gå på lägenhetsvisning. Mest för skojs skull. Och så ska vi försöka klämma in ett biobesök. Det är tvunget att bli lite kvalitetstid nu när vi inte ses lika ofta som förut. Även fast han bor här. Lilla plutt.

Dessutom fyller min syster hela 19 år på måndag. Det kan ju innebära lite firande och smaskig mat på lördag om jag har tur. Har jag otur blir det på måndag istället. Men någon god LCHF-efterrätt ska jag nog lyckas åstadkomma! Det är ju helg.

Fast det är inte helg än. Innan jag tar bussen imorgon vid lunchtid är det dags för assignment 3 i Entrepreneurship and Business Planning. Vi har i grupp analyserat ett verkligt företags affärsplan och ska imorgon redovisa muntligt fördelar och nackdelar med affärsplanen ur en riskkapitalists perspektiv, ge förslag på hur affärsplanen kan förbättras och ifall vi skulle investera i företaget om vi tillfrågades. För den som är lite intresserad låter det ju inte helt hopplöst tråkigt. Och det var det väl inte heller om man bortser ifrån att affärsplanen är på 25 sidor plus 17 sidor diagram och bilder. Plus att när man hade läst igenom allting fattade man fortfarande inte vad företagets affärsidé var. Ingen höjdare alltså. Nu har jag ett hum om vad företaget har tänkt sig och förhoppningsvis går redovisningen (som egentligen är mer som en diskussion) imorgon bra.

På måndag är det Entrepreneurship Day. Berättar senare vad vi ska göra då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback