Design by: Josefin

pluggdag

Idag har jag haft min första riktiga pluggdag, men det har ändå varit plugg light. Det kommer bli mer och värre! Bäst att vara förberedd på det, och det är jag. 08.00 imorse startades dagen med lektion i EBP (Entrepreneurship and Business Planning) och efter det var det dags att starta upp vårt New Venture Project. Vi är åtta stycken som parats ihop av olika anledningar och under 10 veckor ska vi driva ett vinstdrivande projekt tillsammans. En intressant, rolig, och generös idé poppade upp i våra tankar och det är nog den affärsidén vi kommer köra på. När det är helt klart kommer jag berätta för er. Kanske är ni intresserade av att bidra till projektet? När jag berättar vad det handlar om kan ni ta ställning till det.

På eftermiddagen har jag förberett vår diskussion i den andra kursen som ska gå av stapeln imorgon. Första samtalet/diskussionen handlar om hur vi kommunicerar och agerar beroende på vilken kultur vi kommer ifrån (Sverige i mitt fall). Och andra delen ska vi berätta om vår egen bakgrund och hur vi tror den påverkar hur vi kommunicerar och är som personer. Något sånt iallafall. Återigen, svårt att återge på svenska när alla instruktioner och även mina egna stödord är på engelska. Men det får vi leva med!

Nu blir det middag med tonfisk, wokade grönsaker och lite halloumi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback