Design by: Josefin

blomkålspuré!

Det blev jäkligt gott med blomkålspuré faktiskt! Använde dock inte mixer utan en visp så det blev inte riktigt slätt men det gjorde inget!

Receptet är från Katrins bok men dom flesta recepten är för 4 portioner och jag är ju bara en. Ibland kommer jag såklart göra mer så jag kan göra en matlåda!
Jag använde ett halvt litet blomkålshuvud och kokade det mjukt i vatten och buljong. Sen hällde jag av vattnet och tillsatte 1/2 dl vispgrädde, en stor klick smör och riven parmesan (ost och mängd varierar man som man vill) och mosade allt med kastrullen på svag värme.

Idag åt jag med lax som jag tyckte tog över smaken ganska mycket. Kommer nog äta med kyckling eller kött i fortsättningen! Fota får jag göra nästa gång jag gör puré. Det dröjer inte länge!

Puss&godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback