Design by: Josefin

tentaplugg

Uteblivet bloggande består främst på tentaplugg. Eller, omtentaplugg som det egentligen är. Dock känns det ganska bra och skönt inför lördag och vi repeterar mest det vi gjorde fel på tentan sist och det vi gjort på exercise sessions som vi misstänker kan komma på omtentan. Det känns liksom som jag kan det mesta hyffsat och det är lite mer än jag förväntade mig när vi satte igång.

Matlagning blir det såklart också en del och den här veckan har jag avverkat en rad goda LCHF-rätter som jag kommer göra fler gånger. Förutom den goda blomkålspurén (som jag för övrigt har lagat nu ikväll för att ha med mig i matlådan till skolan imorgon) har jag gratinerat aubergineskivor, gjort en god kyckling i gräddsås med dragon och dijonsenap och gjort en smaskig frukostsmoothie med bär, turkisk yoghurt, vispgrädde och mjölk. Gott! Dessutom är mina pannkakor så goda att jag åt dom både till frukost och senare lunch i skolan.

Gårdagens frukost: smoothie och ett kokt ägg

Till vänster en skymt av Katrins grymma peppbok!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback