Design by: Josefin

oops!

Det är visst fredagen den trettonde idag! Inte läge att köpa trisslotter med andra ord. Hade i och för inte ens kommit på tanken. Om det inte vore för att det är kittlande att veta att man iallafall har chansen att vinna lite pengar skulle jag aldrig mer köpa skiten. Jag har sån himla otur med trisslotter! Enda gången på senaste tiden jag vunnit på en trisslott var samma dag som jag skrev tentan i microeconomics. Då vann jag 75 kronor! Shit, tänkte jag och hoppades att turen skulle infinna sig på tentan också. I helvete heller. Den var skitsvår och jag fick underkänt på tentan, och det händer inte mig ofta! Att jag inte ens blir godkänd på ett prov.

Nu ska det iallafall bli skönt att komma igång med skolan igen. Jag trivs så bra och känner att jag lär mig saker. Jag känner att jag tar mig framåt och det är verkligen en av poängerna med att börja plugga! Mina två nästa kurser är Macroeconomic Principles och Management Accounting och mitt nyårslöfte är att verkligen ha diciplin och plugga i veckorna inför och efter varje föreläsning. Alltså, jag ska läsa tillhörande kapitel i boken i anslutning till lektionerna så jag är förberedd! Det kommer ge mig jättemycket och jag slipper läsa som en gnu inför tentorna. Toppen! Det där med framförhållning har aldrig varit min starka sida, men nu på högskolan är det ett måste! Sååå, dags för skärpning!

Puss!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh,tack för tipset! Det ska jag komma ihåg =)Kram

2012-01-13 @ 13:10:35
URL: http://jnnfr.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback