Design by: Josefin

så olika det kan vara

Jag är sååå inte avis på er som läser på universitet där terminen liksom inte är slut när terminen brukar ta slut, det vill säga när det är dags för lov. Jag vet i och för sig att det innebär att man är ledig några dagar vid ett annat tillfälle, men finns det något bättre än att vara helledig över jul och inte behöva tänka på allt vad plugg, tentor och högskolepoäng heter. I flera bloggar jag läser och såklart bland vänner jag känner har det varit uppgifter att göra över jul och nyår och det är tentor i mellandagarna, i princip, och fullt ös direkt efter nyår för att sedan ha nån vecka ledigt i mitten på januari. Men det är klart, ledigt är ju ledigt.

På min skola däremot hade vi tentaperiod fram till den 21a december (och jag hade min sista, av två, tentor den 19e december) och sen började vårterminen inte förrän den 16e januari. How awesome?! Nästan en månad helt ledig för mys, umgänge, någon utflykt och ja jo, jag hade till och med hunnit med en lång semesterresa och viljan hade funnit och (framför allt) plånboken hade tillåtit.

Nu har dock allvaret börjat igen och om ungefär två veckor ska jag skriva omtenta i Microeconomic Principles och hårdplugget inför den börjar på måndag. Sen är det fullt ös på Macroeconomics och Management accounting där tentorna ligger i slutet på mars. Great!

Nu: Frukost med turkisk yoghurt, hallon, kanel och ett par cashewnötter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback