Design by: Josefin

hur jag jobbar

Tänkte att jag skulle berätta lite för er hur jag jobbar. Liksom inte hur jag jobbar på jobbet, för nu när jag pluggar jobbar jag ju inte alls. Men alltså, hur jag tänker och förbereder mig när jag ska skriva ett arbete eller göra en uppgift. Jo, jag jobbar lite så att jag väntar så länge jag bara kan innan jag börjar. Vi kan väl kalla det att jag förbereder mig eller nåt. Nu till exempel så tittar jag på Schulman Show, målar naglarna, planerar lite inför morgondagen. MEN! Jag har klart för mig vad jag vill skriva i word-dokumentet jag inte ens har öppnat. Jag vet vad jag tycker, tänker och vill få fram. Skitbra ju! Så om en liten stund ska jag börja.

Jag tror att jag behöver lite press på mig. Det enda som är tråkigt är ju om det visar sig vara mer och jobbigare än jag trodde från början. Sånt har ju hänt. Så att man sitter där sista dagen och bara vill gråta för att man inte började tidigare. Men jag lever ju i tron att det måste hända en ett antal gånger innan man fattar att det är fel taktik. Det är inte så att man bara blir diciplinerad för att man börjar på högskola eller universitet. Det hände inte mig iallafall kan jag säga.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Det lät som en bra taktik! Jag behöver också press på för att kunna göra någonting, men det är sååå skönt om man någon gång lyckas bli klar i god tid :) haha

2012-03-02 @ 17:58:47
URL: http://finest.se/jenn

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback