Design by: Josefin

mexiko

Skrev ett inlägg häromdagen som inte blev publicerat och det verkar inte blivit sparat i utkast heller, så jag får skriva en ny, lite kortare version. 
 
Precis som många av er säkert redan sett på facebook åker jag till Guadalajara i Mexiko i augusti för att plugga där till december! Det är väldigt pirrigt, kan jag säga. Men samtidigt är det såklart himla kul och spännande. Guadalajara är Mexikos tredje största stad (och näst största storstadsområde), sägs ha landets godaste mat och är tequilans hemstad. Igår var det dessutom en tjej på min skola som går civilekonom som skrev till mig på facebook och hon ska till samma skola som jag! Känns kul och tryggt att ha någon hemifrån med sig. 
 
Väntar nu på att få mejl från skolan i Mexiko så jag vet lite mer exakta tider för terminen så jag kan börja spana på flygbiljetter, för än så länge vet jag inte när i augusti terminen börjar. Har lite smått börjat spåna lite på en tripp till något land i Sydamerika (kanske Peru) medan jag ändå är på andra sidan jorden. Besöker jag Sydamerika har jag ju bara Afrika kvar av världsdelarna att åka till. Självklart vill jag också besöka kritvita stränder och turkost hav i Cancún eller Acapulco och dessutom lockar Karibien, och där finns det mycket att välja på! Åsa, min fina väninna, ska till Kanada och vi har lite löst pratat om att det vore grymt om hon kom ner till Mexiko någon vecka och hade en liten semester med mig. Vore grymt!
 
Plan nummer två är väl att Marcus kommer dit lagom till jag slutar skolan så vi kan resa runt lite över jul och nyår innan min sista termin i Jönköping börjar. Men alternativen är många! Vi får se vad den slutgiltiga planen blir. Såklart får vem som helst som jag känner, som känner att det rycker i rese/sol/bad-tarmen och har några tusenlappar till övers, åka till Mexiko och hälsa på! Skulle vara så himla kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback