Design by: Josefin

pirrigt

Tidigare idag satt jag med Åsa och Johanna i skolan och vi googlade runt lite om städerna vi ska bo i på utbytesterminen och givetvis, eftersom jag ska till Mexiko, läste vi lite om hur kriminaliteten ser ut där och så. Det är inte direkt världens farligaste plats, men ändå är det ju högre kriminalitet än i Sverige. Här är man ju inte direkt rädd för att bli rånad eller kidnappad mitt på dagen, och det tror jag inte man behöver vara så orolig för i Guadalajara heller. Det gäller väl att tänka på i vilka områden man rör sig, framför allt under kvällstid och inte ensam. Dessutom ska man inte skryta runt med dyra smycken och liknande, och det blir nog inga problem. Haha.
 
Det jag skulle komma till var att jag googlade lite nu för att se hur jag ska gå till väga för att fixa med boende och hamnade på en blogg skriven av en tjej från Linköpings universitet som var i just Guadalajara nu i höstas. Hon verkar haft det så himla bra! Så nu är jag lugn och glad. Letade upp henne på facebook och skrev ett meddelande, så jag hoppas hon svarar. Helst snart! Har även fått mejl, och min termin håller på från 3 augusti (då det är arrival date, introduction börjar ett par dagar senare) till 10 december, då sista dagen för final exams är. Enligt den här tjejens blogg verkar det också vara så att man läser 6 kurser samtidigt! Kanske är hösten 2013 tiden för att jag ska bli tvungen att bli disciplinerad?! Det vore på tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback