Design by: Josefin

kvällens middag

 
Kvällens middag blev broccoligratäng med bacon. Jag använder alltid frusen broccoli och köper alltid Icas eller Findus, för då får man lagom stora buketter. Dessutom förkokar jag broccolin innan jag gör gratängen för att det inte ska bli så mycket vätska när broccolin blir varm i ugnen.
 
Jag bacon och stekte innan jag la ihop bacon och broccoli i en form.
Sen hällde jag en blandning av ett vispat ägg, ungefär 1dl vispgrädde och ett par matskedar riven ost.
Överst strödde jag riven ost för att få lite god yta på det hela.
Körde gratängen i ugnen på 200 grader i 20 minuter. Det blev kanon!
Eftersom det är lchf åt jag gratängen som den ät, utan kolhydrater som tillbehör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback