Design by: Josefin

magkatarr

Jo, mycket riktigt är det förmodligen magkatarr jag har. Läkaren kände det på att jag var öm på/i magen när han tryckte lite och med tanke på mitt illamående och brännande bröst. Ska äta medicin i två veckor och tänka på att inte stressa. Skönt då att det är tentaplugg på ingång. Inte någon stressfaktor alls. Dessutom var jag uppe på laboratoriet och lämnade ifrån mig fem rör med blod för att göra provtagningar gällande gluten och lite annat jag inte vet. Om det visar något fel eller annorlunda skulle jag få svar inom ungefär en vecka. Känns skönt inför Mexiko att kolla upp ifall det är något fel på mig. Om inget akut händer är det ju alltid lite besvärligt och onödigt att uppsöka läkare när man är på andra sidan jorden. Iallafall betydligt bökigare än att göra det när man har sin svenska vårdcentral i samma byggnad som man bor. Det har jag nämligen!
 
Förutom att jag är sjuk är jag inne i ett ganska bra flow just nu. Vet inte om jag skrev det, men i måndags när jag skulle åka ner hit till Jönköping var mitt tåg till Norrköping inställt så jag fick pengarna tillbaka. Mådde sen så dåligt att jag inte kunde ta tåg eller buss alls, så mina underbara föräldrar lät mig låna en av deras bilar så jag kunde köra ner istället. Bussen jag skulle åkt med från Norrköping till Jönköping visade sig sen vara försenad, vilket jag fick ett mejl om typ igår. Så även där fick jag pengarna tillbaka. Eller iallafall så blev jag bjuden på en ny resa, så jag har 149 kronor att resa för på mitt Bus4you-konto. Och nu till den sista grejen; på vårdcentralen idag fick jag vänta och vänta och vänta i över en timme. Fick sen reda på att läkarkandidaten jag skulle träffa inte hade dykt upp på jobbet. Det var därför jag inte fått komma in och träffa någon. Som tur var hade en supersnäll läkare en lucka så jag fick träffa honom och det kändes kanonbra. Vad som också var kanonbra var att jag även för läkarbesöket fick tillbaka pengarna! En ganska bra vana jag hamnat i, att få tillbaka pengar för lite alla möjliga grejer. Kanske inget jag ska vänja mig vid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback