Design by: Josefin

att inte digga sig själv

Förut idag blev jag både glad och ledsen på samma gång. Av samma sak. Fick se vår färdiga reklamfilm och den blev himla lyckad tycker jag, så det känns väldigt bra i project management. Rapporten blev bra, filmen blev bra och det känns bra inför vår pitch imorgon. Dessutom känns det bra med mina förberedelser inför tentan som jag skrev om förut. Det känns skönt att jag har bra koll när det fortfarande är ganska gott om tid att sitta och bara nöta in grejer.
 
Det som gjorde mig ledsen? Sjukt ledsen faktiskt, eller kanske mest besviken på mig själv, var att i filmen ser jag så fruktansvärt tjock ut. Kanske är jag det, men jag har inte känt mig sån på väldigt länge, och det gjort mig besviken. Jag har gått upp ett par kilo på senaste tiden och det känns så jäkla tråkigt och jobbigt. Och den enda som kan ändra på den trenden är ju jag själv. Det måste jag göra, och det SKA jag göra! Om drygt två månader åker jag till Thailand och då vill jag känna mig fin och bekväm. Smal som en sticka blir jag aldrig, men slank har jag redan bevisat för mig själv och andra att jag kan vara. Från och med på måndag ska det bli ändring. Jag måste skärpa mig med maten och träningen vet jag ju att jag kan ta tag i, det var bara så himla synd att en skitjobbig förkylning satte käppar i hjulet. Nu får det bli två veckor (en här i Jönköping och en i Katrineholm) med promenader och löpning och när mina nya kurser drar igång blir det i kombination med pass på Friskis. Jag är taggad. Det är bara så synd att man ska känna sig så ful och klumpig för att tagga till. Förhoppningsvis var det här bara den lilla tändvätskan jag behövde.
 
Jag ska väga och mäta mig imorgon och till den 19/12 ska jag gå ner 5 kilo. Ska vi säga så?

Kommentarer
Postat av: Annika

Älskade vännen! har ju sett hur du tappat sista tiden och det syns stor skillnad! Sen är det mer psykiskt att jobba med för hur många kilon du än tappar kommer du ju inte känna dig nöjd om du inte mår bra i själen. O mår du bra på insidan så tränar du o äter bra för ett din kropp BEHÖVER det inte för att du ska tappa x antal kilon. Du har ju vart sjuk och haft mycket i skolan sista tiden och det tar ju på krafterna. var inte så hård mot dig själv. Samtidigt är det ju asbra att du tar tag i det nu igen när du känner dig bättre och piggare! säg bara till om jag kan hjälpa dig på något sätt så fixar vi det! Kör hårt Sara men glöm inte bort att det viktigaste är hur du mår på insidan för med det kommer resultaten!❤️

Svar: Vad fin du är! Självklart har du rätt i det du säger, men det känns lättare att jobba med kroppen än med själen och när kroppen inte heller vill som man själv då mår själen ännu sämre. Typiskt. Kärlek till dig!!
sara skoog

2013-10-11 @ 06:25:36
Postat av: Lisa

Vi tar några turer på Åsen när du kommer hem❤

Svar: Ja, det gör vi mamma <3
sara skoog

2013-10-11 @ 07:39:07
Postat av: Ellhå

Du vet ju varför du tappade lite, och då menar jag LITE. Allt går att ta igen, du har ju varit jätteduktig men förkylningen satte käppar i hjulet. Och SÅ j-a. klumpig kan du inte ha sett ut, jag har inte läst ngt i tidningarna.

Svar: Nej, nån tidningsnotis har jag inte sett än. Men håll utkik!
sara skoog

2013-10-11 @ 08:22:00
Postat av: Åsa

Raring jag förstår hur du känner, varit i samma sits själv. Det som spelar roll är att du trivs med dig själv och det du ser i spegeln. Siffror är inte lika viktigt som känslan av att känna sig fin. Jag tycker ju givetvis att du är jättefin men det spelar inte mycket roll om man inte håller med helt själv. Önskar jag kunde vara hemma och springa med dig, jag hade behövt det! Ta hand om dig! Massa kärlek <3

Svar: Pusspusspuss och massa kärlek! Vi får springa tillsammans i vårsolen! <3
sara skoog

2013-10-11 @ 21:19:04
URL: http://annndersson.wordpress.com
Postat av: Johanna

Sara, du är så himla fin på alla vis. Hoppas du känner stödet från alla i din närhet, vi hejar på dig! <33

Svar: Tack tack tack! Vad fin du är! <3
sara skoog

2013-10-12 @ 12:04:09

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback