Design by: Josefin

snabbvisit i jönkan

Jag är tillbaka i Jönköping, men det blev på någon sorts snabbvisit. Idag har jag förberett mig inför ett seminarie som jag har imorgon och efter det har jag föreläsning följt av ett snabbt möte med min ena projektgrupp. Förutom att det såklart är bra att jobba med olika människor för att öka på sin samarbetsförmåga är det lite rörigt att ha två separata grupper att försöka hålla kontakten och jobba med. Det är helt klart en fördel att jobba med två arbeten parallellt när gruppmedlemmarna är samma. När Åsa och Johanna är här har vi till och med suttit hela gänget tillsammans, men uppdelade i två mindre grupper och jobbat på båda arbetena samtidigt. Effektivt om inte annat! Inte lätt att sitta fem-sex personer och försöka skriva på samma sak och komma med vettig input, så det brukar vara skönt att dela upp det lite. Nu blir det istället mega-uppdelat när det är olika grupper och alla har olika kurser parallellt. Då blir det ett pussel!
 
Hur som helst så var det viktiga den här veckan att gå på seminariet imorgon och sen händer det inte så mycket här på ett tag. Min ena kursbok har kommit och det vore bra om den andra också hann göra det till på torsdag. Då tar jag nämligen bussen uppåt landet igen. Hittade en buss till Norrköping för 29 kronor. Hur nu det gick till. Åker hem en vecka igen, helt enkelt. Och på torsdag nästa vecka är det jag och mamma (och kanske min syster) som åker bil ner till Jönköping igen för att någon dag senare åka på utflykt till Ullared. Kul! Det blir handling av lite bra-att-ha-saker och lite julklappar. Jag och Marcus är ju inte hemma på jul i år. Kommer nog kännas lite konstigt. Men julklappar ska vi förstås ge bort ändå, om än kanske inte lika många som vi brukar. Jag brukar har lite svårt att hejda mig.. Främst är det väl Nova och Neo som ska få någonting och sen får jag väl se vad jag hittar.
 
Nu ska jag skriva klart min analys inför imorgon och sen blir det tv. Eller snarare dator. Vill se både Montazamis och Bagge Wahlgrens program, men dom går ju på trean och sjuan och dom kanalerna har visst inte jag, så det får bli play innan jag säger godnatt.
 
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är så välkommen. Jag fyller kylen och lägger fram ICA-kortet👍

2013-10-30 @ 08:45:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback