Design by: Josefin

sprutor man måste ta

När jag var i Thailand för tre och ett halvt år sen vaccinerade jag mig, som sig bör, mot hepatit, men när jag kom hem från resan glömde jag bort att ta den tredje och sista sprutan några månader senare. Som många säkert resan vet tar man tre sprutor Twinrix med lite olika mellanrum för att få ett livslångt skydd. Men i och med att jag missade sista sprutan måste jag vaccinera mig igen inför vintern. Svider ju lite när varje spruta inklusive avgiften på vårdcentralen kostar ungefär 500 kronor. Plus att ta sprutor är inte direkt någon hobby jag har. 
Hur som helst, idag när jag bokade tid visade det sig att det bara räckte att jag tar en spruta, som förser mig med livslångt skydd mot hepatit b och typ 25 års ytterligare skydd mot hepatit a. Så det var ju skönt! Ska även ta en spruta mot polio som också ger livslångt skydd, så två sprutor blir det men skönt att få det överstökat på samma dag. På onsdag fick jag en tid!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fin du är! Skönt med sprutorna där, men de blir ju mindre och mindre för varje gång känns det som så det kommer gå hur bra som helst. Jag hade tagit en spruta om dagen i en månad om jag också fått åka till Thailand... *breda garvet*

Svar: Hahaha, breda garvet. Är det Johanna eller Åsa som velat vara anonym? ;)
sara skoog

2013-10-10 @ 23:22:34

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback