Design by: Josefin

la zenia boulevard

Första kvällen (torsdag, inte måndag) i Spanien tog vi en taxi till La Zenia Boulevard, till ytan ett av Europas största shoppningcenter om jag inte är helt felinformerad. 161 000 kvadratmeter med butiker och restauranger. Herregud. Det var iallafall som en megastor galleria, fast utomhus och så gick man in i butikerna som såklart låg under tak. I utbudet fanns, bland mycket annat, Zara, Zara Home, Guess, Primark, H&M, Swarowski och ett flertal sportbutiker. Tyvärr kom jag inte ihåg att fota, så kan inte visa er. Men det var himla mysigt och många roliga butiker. Enda minuset var väl egentligen att jag inte direkt hittade något att köpa. Hittade såklart en del grejer, men inget som jag kände att jag jättegärna ville ha. Vad både Marcus och jag däremot slog till på var varsitt par Ray Ban. Jag har i flera somrar nu kört på Wayfarer-liknande modeller från typ H&M och Gina för att det är enda modellen jag riktigt trivs i men har varit för snål för att köpa ett par riktiga. Så nu finns ett par svarta Wayfarers i min ägo och det känns superbra. Fick dom riktigt billigt också i och med att vi fick 20% rabatt när vi köpte två par. Får visa er en bild en annan gång!
Middag den kvällen åt vi på en restaurang som körde på en lite annorlunda buffévariant. Man satt hela tiden vid sitt bort där man var serverad pommes frites, ris, grönsaker och bröd och sen kom det fram servitörer med olika sorters kött, korv och fisk och frågade om man ville ha, och så svarade man ja eller nej. Sen kom dom förbi lite då och då och frågade om man ville ha mer och så. Det var spännande och kul, men var tyvärr inte riktigt värt pengarna. Det var kul att prova iallafall. Bland annat smakade vi en jättegod korv och helgrillad biff som var kanon. Servitörerna hade det mesta på långa spett och så skar dom av en bit av det man ville ha och allt var nygrillat och fräscht. Men som sagt, det var gott men inte värt pengen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback