Design by: Josefin

min träning

Har precis kommit hem efter ett puls-pass på Friskis. Klockan 16 på tisdagar är jag stammis och jag hoppas att jag snaaart får till alla rörelser ordentligt! Haha. Jag är väl ingen dansare precis och i vissa låtar är det rätt mycket koreografi, men det går bättre och bättre för varje gång. Igår, däremot, kikade jag in på step medan jag väntade på min träning. Det passet kommer jag inte besöka, kan jag säga. Såg skitsvårt ut och typ hälften som var där hade ingen aning om vad dom höll på med. Förutom att det inte är så kul att inte kunna rörelserna så blir det ju inte jobbigt heller när man inte kan ta ut rörelserna.
 
Det är lite klurigt det här med träning. Samtidigt som jag vill gå ofta på Friskis så vill jag inte sluta springa heller. Men jag kan ju inte träna varje dag, för någon gång ska det ju vilas också. Och än så länge har jag inte haft jättemycket i skolan och då finns det ju tid varje dag. Hur ska man prioritera?
 
Just nu skulle jag mest av allt behöva ha en digital klocka att använda när jag springer. Helst vill jag ju springa intervaller, men det är så himla svårt när jag inte kan ta tid. Visst kan jag springa en viss distans, men en klocka vore att föredra. Det är ju med klockans hjälp jag kommit igång med löpningen och det vore tråkigt om det rann ut i sanden.
 
Något jag skulle behöva göra lite mer är kanske att satsa på styrketräning. Visst är det styrka på varje pass på Friskis och det är ju en bra start! Har tänkt gå på skivstång och stationspass när jag blir lite varm i kläderna, men det får vänta ett par veckor till. Nästa vecka tänkte jag gå på ett intropass i aerobics och step! Även om jag varit på båda förut kan det ju vara nice med en liten presentation så man känner sig hemma när man går dit. Kanske blir det bra, kanske inte. Gå på det ska jag iallafall göra om jag inte glömmer.
 
Det var lite om träningen. Inte så detaljerat kanske, men ändå något. Svårast just nu är det faktiskt med maten. Så himla tråkigt att laga mat till sig själv. Ska bli bättre när jag kommer hem från Spanien! Måste försöka minimera intaget av mjöl och socker. Har hittat en bra frukost som fungerar, vilken inkluderar smörgås, så får i övrigt skära ner på bröd och definitivt på pasta. Måste komma in i rutinen att inte behöva ha kolhydrater som tillbehör till varje måltid, men det är inte så lätt. Skulle så himla gärna gå ner 5 kilo tills vi åker till Thailand. Men det är inget man gör i en handvändning, och det allra viktigaste är först och främst att jag inte går upp den vikten jag redan gått ner, det vill säga cirka 7-8 kilo. Det vore ett himla nederlag!
 
Kom gärna med tips och ideér, framför allt kring träningen :) Hur tränar ni?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Duktiga du!!
Som pepp kan du tänka på oss som inte kan träna ;)
Jag önskar så mycket att jag kunde ta mig runt på en löparrunda.
Mina knän och min foglossning börjar begränsa mig så pass mycket att jag får ont en hel kväll efter en powerwalk. :( Fy vad gnällig jag är, men vill så gärna träna!! Tur att utgången av det här är något riktigt riktigt fint <3

Men du, försök skrapa ihop till en pulsklocka? Kolla blocket osv. Jag har en från Polar, den är grym! :)

Svar: Tack snälla! Ja, du får träna i vår! <3

Ja, det är en pulsklocka jag tänkt mig men dom flesta kostar skjortan! Vet att mamma har två, kanske kan låna en av henne :)
Pusspuss!
sara skoog

2013-09-10 @ 20:40:18
URL: http://apollonia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback