Design by: Josefin

tisdagsträning

Här ser ni mig efter ett träningspass. Svettig som fasen och röd som en tomat! Jag hittar ju iallafall inte på att jag motionerat. Ser ju inte riktigt ut såhär annars. Jag passade på när vädret höll sig fint att träna ute. Vill som sagt inte tappa bort löpningen. 

Jag värmde upp med 10 minuters rask promenad innan jag sprang intervaller 7*2 minuter med 1 minuts gång emellan. Alltså 14 minuters snabb joggning/löpning effektiv tid. Man kan ju inte direkt hålla maxfart men jag ser till att hålla ett betydligt högre tempo än om jag skulle jogga en längre tid. Jag avslutade med att varva ner med gång i ungefär en kvart till. Här hemma har jag precis kört plankan 3*45 sekunder. 

Hur länge och många brukar ni köra om ni springer intervaller? Ge mig era bästa varianter! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Spara uppgifter

Din mailadress:

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback